Performancing Metrics

خودکفایی تدریجی در تولید گندم و شکر | اتاق خبر
کد خبر: 324264
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1394 - 23:38
رئیس جمهور در جمع خبرنگاران:
رئیس جمهور در مورد برنامه‌های اقتصاد مقاومتی گفت: دولت در این حوزه برنامه دارد و به طور ویژه در بخش کشاورزی با اجرای برخی راهکارها، به تدریج در تولید گندم و شکر خودکفا می‌شویم.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی، دوشنبه شب در نشستی خبری با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی و طرح آن در دولت اظهار داشت: در این زمینه ستادی در دولت تشکیل شده که معاون اول رئیس جمهور به عنوان رئیس این ستاد پیگیر امور است.

وی عنوان کرد: بنده نیز طرح‌های اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کنم و معتقدم اقتصاد مقاومتی درون‌زا و برون‌نگر است و اگر صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم و پروژه‌ها را احیا کنیم، یعنی به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کرده‌ایم.

روحانی اضافه کرد: اگر جذب سرمایه و تکنولوژی داشته باشیم، ‌ نیز در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کرده‌ایم. وی ادامه داد: شرایطی که امروز برای صادرات نفت به وجود آمده، کشور را به جایگاه قبلی خود باز می‌گرداند.

روحانی همچنین تصریح کرد: باید  جذب گردشگری خارجی داشته باشیم که هم درآمد است و هم فرهنگ ایران و انقلاب را صادر می کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: همچنین باید تلاش کنیم حرکت خوبی در حوزه کشاورزی صورت گیرد به ویژه برای واردات مواد غذایی که امسال ۲ میلیارد تومان کمتر واردات داریم و به خودمان بیشتر متکی می‌شویم.

وی ادامه داد: در زمینه تولید گندم و شکر کم‌کم به سمت خودکفایی می‌رویم و همه اینها در راستای اقتصاد مقاومتی است که از سوی دولت در حال اجرا است.

روحانی اضافه کرد: البته ستاد اقتصاد مقاومتی نیز برای هر یک از دستگاه‌ها در سطح کشور برنامه دارد که به صورت جداگانه دنبال و اجرا می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد حمایت از نخبگان نوپا عنوان کرد: سیاست دولت در حمایت از نخبگان، پرداخت تسهیلات برای طرح‌های سرمایه‌گذاری است و فضای خوبی برای کار و تلاش نخبگان مهیا شده است.

روحانی ادامه داد: در همه سرمایه‌گذاری‌ها و جذب تکنولوژی‌ها نخبگان این امکان را دارند تا از دانش و علم روز بهره ببرند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد هشت درصدی برنامه پنج‌ ساله ششم توسعه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این هشت درصد محقق شود، نیاز به سرمایه‌گذاری و فناوری و بهره‌وری داریم که حرکت بزرگی در این زمینه صورت گیرد و من این حرکت را برجام ۲ می‌نامم که باید با کمک مردم عملیاتی و اجرایی شود.

رئیس جمهور گفت: نخستین گام برای اجرایی شدن برجام ۲ این است که حاشیه‌ها را کنار بگذاریم و همه به فکر رشد و توسعه کشور باشیم.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید