Performancing Metrics

توافق ترکیه و اروپا درباره حل بحران مهاجران | اتاق خبر
کد خبر: 324277
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1394 - 08:44
اتحادیه اروپا در قبال کمک های ترکیه میزان کمک های مالی خود به این کشور را به ۲ برابر افزایش داده و محدودیت ویزا برای اتباع ترکیه را تا ماه ژوئن لغو می کند.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از حریت دیلی، در پی مذاکرات سخت بین ترکیه و کشورهای اروپایی دو طرف درباره حل بحران مهاجران به توافق رسیدند.

بنا بر این گزارش اتحادیه اروپا با یک کمک ۳ میلیارد یورویی دیگر به ترکیه علاوه بر ۳ میلیارد وعده داده شده قبلی موافقت کرد.

همچنین بر اساس این توافق اتحادیه اروپا تا ماه ژوئن محدودیت ویزا برای اتباع ترکیه را لغو خواهد کرد.

بر اساس این توافق به ازای هر یک نفر آواره سوری که ترکیه بپذییرد اروپا نیز یک آواره سوری را خواهد پذیرفت و نیز به ازای هر یک آواره سوری که از جزایر یونانی به ترکیه برگردانده شود اروپا نیز متعهد به پذیرش یک آواره سوری است.

پیشتر منابع خبری اعلام داشتند که «احمد داود اوغلو» نخست وزیر ترکیه در آستانه مذاکرات این کشور با رهبران اروپا در بروکسل برای مهار بحران آوارگان درخواست های جدیدی را مطرح کرد.

بنا بر این گزارش در خواست های جدید مطرح شده می توانست مانعی بزرگ برای دستیابی طرفین به توافق درباره مهار بحران مهاجران شود.

نخست وزیر ترکیه در استانه مذاکرات امروز خود خواستار افزایش کمک های مالی اتحادیه اروپا از میزان ۳ میلیارد یورو وعده داده شده در ماه های قبل توسط اروپا شده است که برخی شنیده ها حکایت از درخواست ۲۰ میلیاردی ترکیه داشت.

همچنین وی خواستار دسترسی سریعتر اتباع ترکیه به ویزای شنگن اروپا شده است و نیز خواستار تسریع روند الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا شده بود.

به اعتقاد منابع دیپلماتیک نزدیک به مذاکرات درخواست های جدید دقیقه نودی ترکیه چالشی بزرگ برای دستیابی به توافق بین دو طرف بود و می توانست اجماع شکننده نسبی سران این اتحادیه درباره ترکیه را با شکست مواجه کند.

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید