Performancing Metrics

اخطار توکلی درباره ارائه لایحه چنددوازدهم بودجه | اتاق خبر
کد خبر: 324316
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1394 - 15:27
احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برای چندمین بار درباره عدم ارائه لایحه چنددوازدهم بودجه از سوی دولت اخطار داد.

اتاق خبر: توکلی گفت: بر اساس ماده 188 آیین‌نامه داخلی مجلس دولت باید لایحه چنددوازدهم را ارائه کند و اینکه آقای باهنر گفتند عدم ارائه لایحه تا 25 فروردین‌ماه ایرادی ندارد، تخلف است.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ او ادامه داد: بر اساس اصل 52 قانون اساسی بودجه باید به صورت سالیانه ارائه شود و دولت ملزم به ارائه آن از ابتدای فروردین‌ماه است؛ این ایستادگی در برابر ارائه لایحه چنددوازدهم در تاریخ مشروطه بی‌سابقه است و اینکه مجلس بخواهد طرح ارائه دهد قابل قبول نیست.

توکلی خاطرنشان کرد: دولت قانون‌گرا باید بر اساس قانون عمل کند و دولتی که به دولت گذشته بر اساس مبانی درست ایراد می‌گرفت خود نیز باید به قانون عمل کند بنابراین تمامی پرداخت‌ها غیرقانونی است.

 ابوترابی فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به اخطار توکلی، گفت: مجلس در مواجهه با این مسأله دو روش را به کار می‌گیرد؛ یا بر اساس آیین‌نامه داخلی دولت باید لایحه چنددوازدهم ارائه کند که به نظر بنده نیز درست است یا باید مجلس طرح دهد که طبق روال قبلی و با همان روال جلو خواهیم رفت.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید