Performancing Metrics

اوکراینی‌ها به نیروگاه‌های ایران می‌آیند | اتاق خبر
کد خبر: 324331
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1394 - 16:32
وزیر نیرو در دیدار با معاون نخست وزیر و وزیر انرژی و معادن ذغال سنگ جمهوری اوکراین، بازتوانی نیروگاه‌ها و ارتقای ولتاژ پرفشار شبکه برق را زمینه‌های ارتقای همکاری با این کشور دانست.

اتاق خبر: حمید چیت‌چیان صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار با "هنادی زوبکو" معاون نخست وزیر و "ولادیمیر دمچیشین" وزیر انرژی و معادن ذغال سنگ جمهوری اوکراین که در ساختمان ستادی وزارت نیرو برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: عمده این همکاری‌ها در زمینه بازتوانی نیروگاه‌های بخار موجود در ایران، ساخت بخش بخار نیروگاه‌های ایران و همچنین ارتقای سطح ولتاژ پرفشار شبکه برق ایران از 400 به 765 کیلوولت است.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ وی در خصوص همکاری بین شرکت‌های ایرانی و اوکراینی گفت: در موضوع ساخت ترانسفورماتورها زمینه همکاری خوبی وجود دارد و شرکت‌های اوکراینی می‌توانند ترانسفورماتورهای مورد نیاز خود را با کیفیت بالا، از جمهوری اسلامی تامین کنند.

چیت‌چیان ادامه داد: در تامین نیازهای بخش نیروگاهی اوکراین، شرکت‌های توانمند ایرانی آمادگی دارند تا قطعات مورد نیاز را تولید و در اختیار این کشور قرار دهند.

وی گفت: همکاری‌های دو کشور می‌تواند در سه بخش، فاینانس پروژه‌ها، بخصوص تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی، مدرنیزاسیون نیروگاه‌ها و ساخت نیروگاه‌های جدید و ارتقای سطح ولتاژ شبکه‌های برق ادامه یابد.

وزیر نیرو با اشاره به توانمندی‌های شرکت مپنا، از معاون نخست وزیر و وزیر انرژی اوکراین خواست تا ضمن بازدید از شرکت مپنا و مشاهده قابلیت‌های این شرکت در ساخت توربین‌های بزرگ گازی و توربین‌های تک کریستال، با انعقاد قرارداد تجهیزات نیروگاهی خود را از این شرکت تامین کنند.

وزیر انرژی و معادن ذغال سنگ جمهوری اوکراین نیز با ابراز خرسندی از این دیدار که می‌تواند زمینه‌های همکاری دو کشور را گسترش دهد، گفت: برای همکاری با جمهوری اسلامی زمینه‌های فعالیت زیادی وجود دارد که از جمله می‌توان به بهسازی انواع نیروگاه‌های تولید برق اشاره کرد.

"ولادیمیر دمچیشین" با بیان اینکه امیدوار است این مذاکره‌ها به نتایج همکاری‌های مناسب بین شرکت های دو طرف بیانجامد، افزود: پس از 12 سال که همکاری‌ها درزمینه انرژی متوقف شده بود، آمده ایم تا دوباره آغاز کنیم و امیدواریم تا فضای خالی این چند سال را با همکاری‌های مجدد با ایران جبران کنیم.

همچنین "هنادی زوبکو" معاون نخست وزیر جمهوری اوکراین نیز با بیان این مطلب که برای اوکراین، نه تنها صدور محصولات و خدمات مهندسی مهم است، بلکه مهم‌تر این خواهد بود که همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور تقویت شود، افزود: این همکاری‌ها می‌تواند در زمینه کشاورزی، نفت، گاز و انرژی و همچنین زیرساخت‌های تولید مشترک افزایش یابد.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید