Performancing Metrics

وزیر انرژی اندونزی امروز به ایران سفر می کند | اتاق خبر
کد خبر: 324337
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1394 - 17:05
وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی امروز سه شنبه پس از تاکید رئیس جمهور این کشور برای حل مشکلات و نقل و انتقالات بانکی با ایران به تهران سفر می کند.

اتاق خبر:  وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی امروز سه شنبه پس از تاکید رئیس جمهور این کشور برای حل مشکلات و نقل و انتقالات بانکی با ایران به تهران سفر می کند تا رایزنی های بیشتری با مقامات کشورمان به منظور توسعه همکاری ها به ویژه در بخش نفت، گاز، پتروشیمی و ساخت نیروگاه های برق - آبی انجام دهد.

بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ 'ولی الله محمدی نصرآبادی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی ضمن تایید سفر 'سودیرمان سعید' وزیر انرژی اندونزی و هیات همراه به تهران برای مذاکراه با مقامات کشورمان، گفت که همکاری در بخش نفت، پتروشیمی، تولید برق و انرژی های تجدیدپذیر و نو در این رایزنی ها مورد بررسی قرار می گیرد.
سرمایه گذاری اندونزی در بخش گاز و پتروشیمی در چابهار و هنگام و ورود بخش خصوصی ایران به بخش پالایشگاهی در اندونزی از محورهای مذاکرات وزیر انرژی اندونزی در ایران است.
استفاده از توان جمهوری اسلامی ایران در بخش انرژی های نو و تجدیدپذیر بویژه برق – آبی از محورهای مذاکرات این هیات اندونزیایی در تهران است.
'ویدهیاوان پراویراتماجا' نماینده اندونزی در اوپک نیز اعلام کرد واردات میعانات و گاز مایع از ایران در سفر مقام اندونزیایی به ایران مطرح است.
به نوشته روز سه شنبه 'جاکارتا گلوب'، وی در حالی که هفته گذشته از مذاکره اندونزی با ایران برای واردات روزانه 120 هزار بشکه نفت برای پالایش در جاوه خبر داده بود، گفت به دلیل ساختار پالایشگاه های اندونزی و استفاده از نفت خام شیرین، بعید است معامله ای برای واردات نفت خام ترش از ایران انجام شود.
وی روز گذشته به خبرنگاران گفت: اندونزی متقاضی واردات حدود 400 هزار بشکه نفت خام در روز است که 125 هزار بشکه نفت خام ترش از عربستان وارد می کند.
سرمایه گذاری 'پرتامینا' شرکت دولتی نفت و گاز اندونزی در ایران و در پنج بلوک نفت و گاز کشورمان از محورهای مذاکرات وزیر انرژی و منابع معدنی و هیات همراه در تهران است که 'جوکو ویدودو' رئیس جمهور اندونزی روز گذشته تاکید کرد مامور پیگیری طرح های اقتصادی بین دو کشور است.
مقام های بلندپایه وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران و وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی حدود 12 روز پیش در جاکارتا برای توسعه همکاری های دوجانبه در دوران پساتحریم، یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.
'جوکو ویدودو' رئیس جمهور اندونزی نیز روز گذشته مبادلات بانکی را به دلیل تحریم ها در گذشته از مشکلات بر سر راه توسعه همکاری ها دانست و گفت: روابط بانکی با موانعی روبرو بوده، اما به زودی از سر گرفته خواهد شد.
وی به نقل از رئیس سازمان خدمات مالی اندونزی، گفت که معاملات بانکی با ایران به زودی برای توسعه و تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور از سرگرفته می شود.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید