Performancing Metrics

ایجاد هفت هزارهکتار فضای سبز در شهرک های صنعتی کشور | اتاق خبر
کد خبر: 324344
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1394 - 17:39
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: تاکنون هفت هزار هکتار فضای سبز در شهرک های صنعتی کشور ایجاد شده است.

اتاق خبر: علی یزدانی شامگاه دوشنبه در آئین گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در سالن اجتماعات شهرک صنعتی پیشوا افزود: این مقدار فضای سبز از سال 1363زمان تاسیس شهرک های صنعتی ایجاد شده است.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ وی آمار شهرک های صنعتی در کشور را 560 مورد و 385 ناحیه صنعتی عنوان کرد و گفت: این شهرکها و ناحیه های صنعتی در فاز عملیاتی در مساحتی افزون بر 70 هزار هکتار از 130 هزار هکتار اراضی در اختیار این سازمان بنا شده که هفت هزار هکتار آن فضای سبز است ضمن اینکه در مبادی ورودی، میادین و بوستان های شهرک ها و نواحی صنعتی حدود 400 هکتار فضای سبز با کاشت درخت، درختچه و بوته های سبز برای حفظ محیط زیست ایجاد شده است.
یزدانی افزود: در این شهرک و ناحیه های صنعتی 250 تصفیه خانه فاضلاب ایجاد شده تا با هدف استفاده بهینه از منابع پسآب برای مصارف آب صنعتی و فضای سبز در این مناطق به بهره برداری می رسد.
وی گفت: رسالت ما در سازمان توسعه زیر ساخت و حمایت از صنایع کوچک است و در توسعه زیر ساخت ها نگاه به توسعه پایدار از دید کسی پنهان نیست.
یزدانی با اشاره به اینکه در توسعه فضای سبز در شهرک های صنعتی نگاه یک جانبه وجود نداشته و شادابی محیط و توجه به سلامت کارکنان نیز از مواردی بوده که به آن توجه ویژه شده است.
وی با بیان اینکه استان تهران در توسعه صنعتی جزو استان های پیشرو است گفت: با وجود محدودیت توسعه واحدهای صنعتی در شعاع 120 کیلومتری شهر تهران حدود 19 درصد از واحدهای صنعتی کشور در این استان مستقر شده که هم اکنون چهار شهرک صنعتی مهم تقاضا محور به صورت روزانه درخواست زیادی برای سرمایه گذاری در این بخش را دارند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه توجه به محیط زیست و توسعه فضای سبز جزو اولویت های شهرک های صنعتی است گفت: 36 هزار واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی موظف به ایجاد ده هزار هکتار فضای سبز در داخل واحدهای صنعتی به عبارتی 15درصد از فاز عملیاتی شهرک های صنعتی باید به ایجاد فضای سبز اختصاص داده شود.
در ادامه این مراسم رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و بیان اینکه شهرک های صنعتی همکار و عضو نهضت سبز است گفت: یکی از چالش های بزرگ کشور و چهان تغییرات اقلیمی است.
خداکرم جلالی افزود: گرمایش زمین، کمبودآب شیرین، بیابانزایی مهمترین عوامل ناشی از تغییرات اقلیمی است که کشور ما را نیز دست به گریبان خود کرده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: گازهای گلخانه ای تا پیش از انقلاب صنعتی حدود 270PPM بوده امروز به مقدار 400 PPM رسیده است که پیش بینی می شود در انتهای این قرن به 600 PPM برسد.
وی با اشاره به کاهش فضای سبز در جهان گفت: وسعت جنگل ها و مراتع از هشت میلیارد متر مربع به چهار میلیارد مترمربع کاهش یافته است.
جلالی با اشاره به اینکه عامل افزایش گازهای گلخانه ای استفاده از انرژی های فسیلی است، گفت: ایران در جهان از نظر میزان تولید گازهای گلخانه با سرانه تولید 9 تن رتبه یازدهم را دارد که سرانه تولید این نوع گازها در چهان شش تن است.
وی با تاکید بر توسعه فضای سبز گفت: هر هکتار درختکاری در سال هشت تن گاز کربنیک و بیش از 60 تن گرد و غبار را جذب می کند و همین موضوع اهمیت درختکاری را دو چندان می کند.
در پایان این آئین مسئولان در این دو حوزه به همراه محمدرضا قاهری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران و هیات همراه با حضور در محوطه شهرک صنعتی شهریار به صورت نمادین یک اصله نهال را کاشتند.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید