Performancing Metrics

تلفات توزیع برق تهران بزرگ به 7.1 درصد کاهش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 324363
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1394 - 19:01
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران گفت: با برنامه ریزی و اقدامات انجام شده، تلفات توزیع برق شبکه تهران بزرگ به 7.1 درصد کاهش یافت و امید می رود این رقم در روزهای باقیمانده تا پایان سال به کمتر از هفت درصد برسد.

اتاق خبر: سیدمحمد هاشمی افزود: مهرماه پارسال در آیینی با حضور وزیر نیرو و مدیرعامل توانیر، دستیابی به تلفات 15 درصدی شبکه های برق در کشور هدفگذاری شد.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ به گفته این مقام مسئول، همان زمان در میثاق نامه ای بین وزیر نیرو و مدیران عامل توزیع برق سراسر کشور، کاهش تلفات برق شبکه به کمتر از 10 درصد تا پایان سال 1394 برنامه ریزی و برای هر یک از شرکت های توزیع، سهمیه ای تعیین شد.
وی با اشاره به تلفات 9.3 درصدی توزیع برق تهران بزرگ در آن زمان، بیان داشت: سهمیه این شرکت برای مهرماه امسال دستیابی به تلفات 7.8 درصد تعیین شد، اما با تلاش های انجام شده این میزان اینک به 7.1 درصد کاهش یافت و امید می رود تا پایان امسال به رقمی کمتر از هفت درصد دست یابیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران خاطرنشان کرد: بخشی از این تلفات فنی و بخشی دیگر غیرفنی است که برای دستیابی به این هدف 12 مورد در ساختار شبکه و 11 مورد در مقوله لوازم اندازه گیری تعریف شد.
وی افزود: طراحی «داشبورد» کاهش تلفات، رصد برخط و آنلاین هر یک از این 23 مورد را در مناطق 21 گانه حوزه تهران بزرگ میسر کرد و اینک، از هر یک از موارد در همه مناطق در هر زمان و میزان پیشرفت آنها در دستیابی به اهداف تعریف شده، آگاهیم.
این مقام مسئول ادامه داد: هرچند سهمیه در نظر گرفته شده دستیابی به 453 گیگاوات ساعت سهمیه تعیین شده در بحث کاهش تلفات بود اما با پیشرفت 116 درصدی در عملکرد این میزان به 524 گیگاوات ساعت رسید.

** عبور از پیک بار سال 94/ کاهش 14 درصدی خاموشی ها
وی یادآور شد: پیک بار شبکه برق تهران بزرگ امسال در بیستم تیرماه به چهار هزار و 159 مگاوات رسید که اندکی با مقدار پیش بینی شده (چهار هزار و 195 مگاوات) تفاوت داشت.
هاشمی تصریح کرد: مطابق تمهیدات اندیشیده شده، امسال خاموشی برنامه ریزی شده در شبکه نداشتیم، اما کاهش خاموشی های ناشی از عیوب تجهیزات از 6 ساعت و 13 دقیقه برای هر مشترک در سال گذشته به چهار ساعت و 20 دقیقه در سال جاری در دستور کار قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: به این منظور سه اقدام اساسی اصلاح و بهینه سازی شبکه با صرف هزینه 360 میلیارد ریالی، سرویس و تعمیرات پیشگیرانه با هزینه افزون بر 35 میلیارد ریالی و اجرای طرح های ویژه برای کاهش زمان رفع خاموشی و رسیدگی به اتفاقات بخش فشار متوسط اجرایی شد.
این مقام مسئول اضافه کرد: اقدامات انجام شده، شاخص SAIDI یعنی میانگین زمان قطع برق مشترکان را تا پایان آذرماه امسال به 321 دقیقه رساند که در همسنجی با سال گذشته 14 درصد کاهش نشان می دهد.
وی گفت: این برنامه در سال آینده نیز با صرف هزینه یک هزار و 750 میلیارد ریالی برای کاهش تلفات شبکه و 500 میلیارد ریالی در بخش بهره برداری ادامه خواهد یافت.

** مدیریت خاموشی های اندک برق در ایام انتخابات
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران در ادامه با اشاره به ایام انتخابات، گفت: از 200 اکیپ سه نفره در این ایام انتخابات برای تامین برق پایدار تهران بزرگ استفاده شد و آنها در سه هزار و 29 شعبه انتخاباتی به فعالیت پرداختند.
وی گفت: مطابق برنامه ریزی های انجام شده، این افراد از سه ماه پیش از انتخابات در قالب گروه ها و کمیته های مختلف سازماندهی شدند و حتی به منظور آمادگی هرچه بیشتر نیروها، مانوری به صورت نمادین در 29 بهمن ماه با حضور قائم مقام وزیر نیرو در منطقه برق قدس در سه مرحله انجام شد.
هاشمی یادآورشد: روز انتخابات فقط دو مورد قطعی برق در مناطق نیرو هوایی و سعادت آباد تهران رخ داد که در هر دو مورد با حضور به موقع پرسنل در کمتر از پنج دقیقه، مدیریت شد.
شرکت توزیع برق تهران بزرگ از شرکت های مهم خاورمیانه است که دارای چهار میلیون و 300 هزار مشترک بوده و از یک هزار و 200 پُست 20 کیلو ولت زمینی و یک سوم خطوط 20 کیلو ولت کشور برخوردار بوده و سالیانه نزدیک به 200 هزار انشعاب برق می فروشد.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید