Performancing Metrics

اعلام خواهرخواندگی اتاق های ترکیه و ایران | اتاق خبر
کد خبر: 324376
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1394 - 16:17
عضو هیأت رئیسه اتاق ایران در گفت و گو با «اتاق خبر» خبر داد:
حسین پیرموذن: موضوع دیگری که با طرف ترک به تفاهم رسیدیم، بحث خواهرخواندگی است که در این راستا درمورد اردبیل و قونیه به توافق رسیدیم.

 اتاق خبر- عضو هیأت رئیسه اتاق ایران در رابطه با سفر اخیر هیأت اقتصادی ترکیه به ایران گفت: این هیات به ریاست رفعت حصار جیکلی اوغلو، رئیس فدراسیون اتاق ها و بورس های ترکیه به تهران صورت گرفت که دستاوردهای خوبی نیز به همراه داشت.

حسین پیرموذن در گفت و گو با اتاق خبر افزود: چندی پیش در سفری که به اروپا داشتیم قرار شد هیاتی از ترکیه وارد ایران شود و همچنین در آینده نزدیک نیز بنده به عنوان نماینده کشورمان سفری به ترکیه خواهم داشت.

وی به دستاوردهای این نشست اشاره ای داشت و گفت: قرار است از هفته آتی سایت اتاق ایران به سایت اتاق آنکارا متصل شود تا بتوانیم توانمندی های تجار 2 اتاق را به یکدیگر معرفی کنیم.

پیرموذن ادامه داد: در زمینه دانشگاهی نیز قرار است در ماه آینده جلسه ای در آنکارا تشکیل شود که مقرر شده  تفاهم نامه ای در زمینه ارسال اساتید و دانشجو به امضا برسد.  

 وی تصریح کرد: موضوع دیگری که با طرف ترک به تفاهم رسیدیم، بحث خواهرخواندگی است که براساس آن هر یک از استان های ایران که تمایل دارد با استان های ترکیه در زمینه امور اقتصادی به عنوان خواهرخوانده تلقی خواهد شد و در این راستا درمورد اردبیل و قونیه به توافق رسیدیم.

خزانه دار اتاق ایران افزود: همچنین قرار است در امور گمرکی، ترانزیتی و خدمات پنجره واحد نیز مذاکراتی بین اتاق ایران و آنکارا انجام شود.

وی عنوان کرد: در ماه آینده نیز کارگروهی در زمینه حکمیت و داوری بین تجار ایرانی و ترک تشکیل خواهد شد.

به گفته پیرموذن؛ این نشست به تعبیری اجرایی شدن فاز اول رابطه با کشور ترکیه است که در آن نمایندگان اتاق های ایران و ترکیه به نتیجه رسیده اند و امید می رود که با شناخت از مشکلات تجار 2 کشور بتوانیم فازهای بعدی را نیز با موفقیت پشت سر گذاریم.

وی در رابطه با تشکل های اتاق معتقد است: در هیأت رئیسه اتاق به شدت به بحث تقویت تشکل ها اعتقاد و باور داریم و علاقمندیم که آن ها در تمام استان ها جان تازه ای بگیرند و درکل با محدودیت فعالیت آن ها مخالف هستیم.

رئیس اتاق اردبیل با بیان اینکه برای نخستین بار در حدود 20 میلیارد تومان بودجه به تشکل ها اختصاص داده شده است، اظهار کرد: این موضوع در تاریخ ایران استثنا است که این مهم با هدف توسعه تشکل ها صورت گرفته است.

پیرموذن گفت: قرار است از سال آینده به تشکل های استان نیز بودجه پرداخت شود و اختیار تشکیل تشکل ها نیز به خود استان ها واگذار شود.

وی گفت: برای تقویت هرچه بیشتر تشکل ها، ابتدا لازم است که به ضابطه مند کردن تشکل ها اقدام کنیم. همچنین قصد داریم کنفدراسیون هایی را راه اندازی کنیم و بودجه را براساس رتبه بندی تشکل ها پرداخت کنیم.

پیرموذن در رابطه با چگونگی آموزش تشکل ها گفت: بحث آموزش برعهده معاونت آموزشی است که بودجه ای برای آن در نظر گرفته شده است. مبلغی نیز به منظور تجهیز ساختمان ها در اختیار معاونت قرار داده ایم که در رابطه با انتخاب محل آن درحال رایزنی هستیم.

94106 ت 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید