Performancing Metrics

بورس‌های آسیایی قرمزپوش شدند | اتاق خبر
کد خبر: 324379
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1394 - 19:59
بازارهای سهام آسیا در پی اقدام معامله‌گران برای سودبری و انتشار آمار کاهش صادرات چین و صعود ارزش ین در سطح پایین تری قرار گرفتند.

اتاق خبر: شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن بیش از یک درصد افت کرد. این شاخص تا روز دوشنبه حدود 80 درصد از ضرری که از ابتدای سال 2016 داشت را جبران کرده بود.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ شاخصهای سهام نیک‌کی ژاپن و کسپی کره جنوبی هر یک بیش از یک درصد اُفت کردند. هانگ سنگ هنگ کنگ 0.6 درصد دچار کاهش شد، اما شانگهای کامپوزیت در سرزمین اصلی چین 0.1 درصد بالاتر ایستاد. شاخص اس اند پی/ای اس ایکس 200 استرالیا 0.6 درصد افت کرد.

در وال استریت روز دوشنبه شاخص داوجونز اینداستریال اوریج 0.4 درصد رشد کرد و به 17073.95 واحد رسید و شاخص استاندارد اند پورز 500 با 0.1 درصد رشد در 2001.76 واحد قرار گرفت. هر دو شاخص برای پنجمین روز متوالی صعود کردند که طولانی‌ترین روند افزایشی از اکتبر بود. نزدک کامپوزیت 0.2 درصد اُفت کرد و به 4708.25 واحد رسید.

حرکت بزرگ اخیر بازارها در یک بازه زمانی کوتاه تحت تاثیر نشستهای سیاستگذاری بانکهای مرکزی اروپا و آمریکا اتفاق افتاده است. انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا در نشست روز پنج شنبه تدابیر محرک مالی بیشتری را تصویب کند اما در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا احتمال چندانی برای افزایش نرخهای بهره نمی‌رود.

از سوی دیگر آمار صادرات چین در ماه فوریه که صبح سه شنبه منتشر شد و 25.4 درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را نشان داد تحلیلگران را مایوس کرد.

شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه با اُفت همه 10 گروه صنعتی حاضر در این شاخص، بزرگترین کاهش سه هفته اخیر را تجربه کرد. نفت برنت روز دوشنبه برای نخستین بار در سال جاری بالای 40 دلار در هر بشکه بسته شد در حالیکه نیکل بزرگترین کاهش قیمت را در میان فلزات صنعتی داشت و سنگ آهن هم با کاهش روبرو شد. دلار استرالیا و وون کره جنوبی ضعیف شدند اما ین با افزایش تقاضای سرمایه گذاران برای این ارز به عنوان دارایی امن، در برابر 31 ارز صعود کرد. طلا هم نزدیک به بالاترین سطح 13 ماه گذشته معامله می‌شود.

تقاضای مستمر برای فلزات ارزشمند و اوراق قرضه دولتی منعکس کننده عدم اعتماد سرمایه گذاران به بهبود بازارهای سهام و کالای جهانی است که طی سه هفته گذشته روند بهبود را طی کردند و طی مدت مذکور 4.6 میلیارد دلار به ارزش بازارهای سهام جهانی افزوده شد.

بهای معاملات نفت برنت روز دوشنبه به 41.04 دلار در هر بشکه صعود کرد و به روند احیای از رکورد پایین 27.10 دلار که در ژانویه ثبت شد ادامه داد. بهای معاملات نفت خام آمریکا هم به 38.11 دلار در هر بشکه صعود کرد که بالاترین قیمت از اوایل ژانویه بود. با اینهمه بعضی از تحلیلگران نسبت به توقف روند افزایش نفت هشدار داده اند زیرا همچنان ذخایر نفت خام و محصولات نفتی عظیمی وجود دارد و ذخایر نفت خام آمریکا در بالاترین سطح 80 سال اخیر قرار دارد.

در بازارهای ارزی سرمایه گذاران به سوی ارزهای وابسته به کالا بازگشتند که کمک کرد دلار استرالیا به بالاترین سطح هشت ماه گذشته در برابر دلار آمریکا صعود کند و نرخ برابری آن 0.7424 دلار شد. دلار کانادا هم به بالاترین سطح سه ماه و نیم گذشته در برابر دلار آمریکا صعود کرد و آخرین بار 1.3290 دلار کانادا معامله شد. اما در شرایطی که ارزهای بزرگ شاهد حرکات محدودی بودند دلار تغییر چندانی نداشت و 1.10240 دلار در برابر هر یورو معامله شد. ین ژاپن رشد اندکی در برابر دلار داشت و به 113.33 ین رسید. ضعف دلار کمک کرد هر اونس طلا روز دوشنبه به 1280 دلار صعود کند و آخرین بار 1266 دلار معامله شود.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید