Performancing Metrics

دیدار هیأت اقتصادی لهستان با اعضای اتاق بازرگانی ایران | اتاق خبر
کد خبر: 324396
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1394 - 21:19
هیأت لهستانی که به سرپرستی رادولساو دوماگالسکی معاون وزیر توسعه لهستان و آندره پیلات رئیس اتاق بازرگانی این کشور به ایران سفر کرده، طی دو روز گذشته با هماهنگی اتاق مشهد و استانداری خراسان رضوی با فعالان اقتصادی این استان دیدار کرده است.

اتاق خبر: هیأت لهستانی که به سرپرستی رادولساو دوماگالسکی معاون وزیر توسعه لهستان و آندره پیلات رئیس اتاق بازرگانی این کشور به ایران سفر کرده، طی دو روز گذشته با هماهنگی اتاق مشهد و استانداری خراسان رضوی با فعالان اقتصادی این استان دیدار کرده است و صبح سه شنبه هجدهم اسفند ماه این هیأت با اعضاء اتاق بازرگانی ایران پیرامون زمینه های همکاری و تولید مشترک مذاکره کردند.

بنا بر این گزارش به نقل از اتاق ایران، در این نشست که با حضور فعالان اقتصادی دو کشور برگزار شدف فرهاد شریف معاون امور بین الملل اتاق ایران، حمایت از ارتباط بخش خصوصی ایران و ایجاد کار مشترک با کشورهای دنیا را از مسئولیت های امور بین الملل عنوان کرد و گفت: در شرایط جدید بعد از تحریم ها باید از پتانسیل های کشورهای کوچک نیز بهره مند شویم و تنها به ارتباط با کشورهای مطرح از نظر اقتصادی اکتفا نکنیم.

وی گفت: همکاری های دولتی برای تسهیل رفت و آمد تجار و توریست ها و حداقل کردن موانع گمرکی، حمل و نقل و ارتباط بین بانکی را،برای ایجاد ساختار لازم برای توسعه مناسبات اقتصادی خواستار شد و گفت: دولت ایران با سیاست جدید کاهش اتکا به درآمد های نفت در امر خصوصی سازی و توانمند سازی فعالان اقتصادی گام ها موثری برداشته است و اتاق بازرگانی ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی، توسعه همکاری های اشتراکی با شرکت های مطرح دنیا در داخل ایران و انجام پروژه های اشتراکی و دسترسی به بازارهای کشورهای همسایه را در دستور کار قرار داده است.

شریف تصریح کرد: شرکت های ایرانی با تجربیات ارزنده در زمینه خدمات فنی و مهندسی و حضور پررنگ در پروژه های زیرساختی کشورهای همسایه، آماده انجام کارهای مشترک با شرکت های لهستانی هستند و اتاق ایران در تعامل با اتاق لهستان آماده ارائه لیستی از شرکت های فعال در این حوزه ها می باشد.

در ادامه آندره پیلات رئیس اتاق بازرگانی لهستان از رفع شدن موانع بانکی بعد از تحریم ها استقبال کرد و گفت: یکی از اساسی ترین مشکلات در ارتباط اقتصادی بین دو کشور، عدم تعامل و ارتباط بین بانکهای دو کشور بود که منجر به کاهش سطح مناسبات شده بود. طی دیروز و امروز دیدارهای مفیدی بین نمایندگان بانکهای لهستانی با مقامات وزارت اقتصاد و دارایی ایران برگزار شده است و امیدوارم برآیند این مذاکرات برای تجار و بازرگانان دو کشور مثبت باشد.

وی افزود: شورای مشترک اقتصادی لهستان و ایران در اتاق بازرگانی ورشو با حضور فعالان اقتصادی مطرح به زودی تشکیل خواهد شد تا با رفت و آمد بیشتر و آشنایی پتانسیل های همکاری مشترک، سطح مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور توسعه یابد.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید