Performancing Metrics

خزانه‌داری آمریکا مانع گشایش ال‌سی دلاری | اتاق خبر
کد خبر: 324422
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1394 - 23:25
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات با اشاره به گشایش ال‌سی غیردلاری توسط بانک‌های ایرانی، گفت: بانک‌ها با دلار نمی‌توانند ال‌سی گشایش کنند، اما با یورو و ارز‌های دیگر امکان‌پذیر است که آن هم منوط به پذیرش بانک طرف مقابل است.

اتاق خبر: سید کمال سید علی با بیان اینکه ال سی در زمان تحریم از طریق بانک‌هایی که تحریم نبودند، گشایش می‌شد و هم‌اکنون بانک رفع تحریم شده هم می‌توانند ال سی گشایش کنند، اظهارداشت: با وجود رفع تحریم‌ها، بانک‌ها با دلار نمی‌توانند ال سی گشایش کنند اما با یورو و ارز‌های دیگر امکان پذیر است که آن هم منوط به پذیرش بانک طرف مقابل است.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ وی ادامه داد: برای صادرات بانک‌های خارجی باید برای متقاضیان ال سی گشایش کنند و برای واردات بانک‌های ایرانی باید اعتبارات اسنادی (ال سی) گشایش کنند.

به گفته وی علت عدم امکان گشایش ال سی دلاری، موانع تبدیل و تسویه آن از کانال خزانه‌داری آمریکا است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات درخصوص برقراری ارتباطات کارگزاری، گفت: بانک‌ها در حال مکاتبه و طی کردن مراحل اداری هستند، زیرا بانک برای پذیرش کارگزاری بانک طرف مقابل را ارزیابی می‌کند، تا اصول و چارچوب مقررات احتیاطی مانند پولشویی، رعایت استانداردهای بال 2 و 3 را رعایت کرده باشد.‌

سید علی تصریح کرد: البته به دلیل اینکه بانک‌های داخلی به موقع ال‌سی‌های گشایش شده در سال‌های گذشته را به‌موقع تسویه کرده است، مشکل خاصی برای برقراری مجدد روابط کارگزاری ندارند.

وی با اشاره به پرداخت اقساط بدهی به هر نحو ممکن در زمان تحریم‌، افزود: در حال حاضر بدهی چندانی انباشت نشده است اما بانک‌های خارجی هنوز با نگرانی به این مساله برقراری ارتباط با بانک‌ها ایرانی نگاه می‌کنند.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید