Performancing Metrics

روابط ایران و هلند دیرینه و دوستانه است | اتاق خبر
کد خبر: 324492
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1394 - 13:42
امین‌زاده در دیدار دبیرکل وزارت امور خارجه هلند:
معاون حقوقی رئیس‌جمهور روابط تهران – آمستردام را دیرینه و دوستانه خواند و خواهان گسترش همکاری‌های دو کشور به‌ویژه در حوزه حقوقی شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، معاون حقوقی رئیس جمهوری در دیدار دبیرکل وزارت امور خارجه هلند، روابط تهران – آمستردام را دیرینه و دوستانه خواند و خواهان گسترش همکاری های دو کشور به‌ویژه در حوزه حقوقی شد. الهام امین زاده روز سه شنبه در این دیدار ابراز امیدواری کرد که دوره ریاست هلند بر اتحادیه اروپا بیش از پیش باعث تقویت همکاری ها و روابط تهران با این اتحادیه شود.

معاون حقوقی رئیس جمهوری در ادامه به توافق نامه همکاری بین دو کشور برای استرداد و انتقال مجرمین اشاره کرد و افزود: ما خواستار تلاش بیشتر دولت هلند برای حل مشکلات حقوقی برخی از  اتباع ایرانی و کمک به بازگشت آنان به کشور هستیم.

وی همچنین از تقویت همکاری های پولی و بانکی میان ایران و هلند در ماههای اخیر ابراز خرسندی کرد.

خانم "رنه جونز بوس" دبیرکل وزارت امور خارجه هلند  نیز در این دیدار که سفیر کشورش در تهران وی را همراهی می کرد، با تبریک اجرای موفقیت آمیز برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: هلند خواستار تقویت همکاری ها در همه حوزه ها از جمله انرژی، کشاورزی و حفاظت از منابع آبی، علمی و حقوقی با جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به معضل پناهجویان در جهان از نقش سازنده ایران در حل و فصل مشکلات منطقه ای و بین المللی قدردانی کرد و گفت: مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 نمونه خوبی برای حل معضلات در جهان از طریق گفت و گو است.

در این دیدار همچنین امین زاده و خانم رنه جونز بوس بر لزوم گسترش همکاری های دو کشور در زمینه انرژی های سبز و تجدید پذیر و انتقال فناوری های مرتبط با این حوزه ، تاکید کردند.

انتهای پیام/

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید