Performancing Metrics

توزیع ۱۸۰ دستگاه آمبولانس بزودی | اتاق خبر
کد خبر: 324495
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1394 - 04:06
معاون وزیر بهداشت خبر داد؛
معاون درمان وزارت بهداشت، از توزیع ۱۸۰ دستگاه آمبولانس طی روزهای آینده خبر داد و گفت: در بسیاری از ماموریت ها نیازی به اعزام آمبولانس نیست.

اتاق خبر- معاون درمان وزارت بهداشت، از توزیع ۱۸۰ دستگاه آمبولانس طی روزهای آینده خبر داد و گفت: در بسیاری از ماموریت ها نیازی به اعزام آمبولانس نیست.

دکتر محمد آقاجانی در بیست و نهمین همایش روسای مراکز اورژانس کشور، با بیان اینکه مردم اورژانس ۱۱۵ را مورد احترام قرار می دهند، اظهارداشت: خوشبختانه اورژانس در میان مردم خوش نام است.

وی با تاکید بر لزوم توسعه و ارتقا اورژانس های هوایی، زمینی و دریایی، افزود: لازم است در جهت ارتقاء اورژانس اقدامات لازم صورت گیرد تا موجب رضایتمندی کامل مردم از ارائه خدمات شود.

آقاجانی همچنین، با اشاره به راه اندازی بیستمین پایگاه اورژانس هوایی در کشور در استان اردبیل، تاکید کرد: لازم است فعالیت اورژانس هوایی ارتقاء یابد و از بالگردهای اورژانس برای خدمت رسانی به بیمار یا مجروح در مناطق صعب العبور بیشتر استفاده شود.

وی بر لزوم مجهز کردن بالگردهای اورژانس و استفاده از بالگردهای پیشرفته تاکید کرد و افزود: لازم است تعداد پایگاه های هوایی اورژانس به ۴۴ پایگاه و تعداد بالگردهای اورژانس هوایی به ۵۰ بالگرد ارتقا یابد تا بتوان خدمت مناسب تری را ارائه داد.

آقاجانی با اشاره به اینکه استفاده از موتورهای اورژانس در شهرهای پرتراکم برای زودتر رسیدن به بالین بیمار بسیار موثر بوده است، افزود: در بسیاری از ماموریت ها نیازی به اعزام آمبولانس نیست یعنی از ۱۰۰ ماموریت فقط ۱۸ مورد نیاز به آمبولانس داشته است که در این موارد می توان از موتورهای آمبولانس استفاده کرد.

به گفته وی، با استفاده از موتورهای اورژانس سرعت رسیدن به بالین بیمار یا مجروح در شهرهای پرترافیک و پرتراکم افزایش یافته است.

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین، از اخذ مجوز واردات موتورهای پیشرفته با حجم موتور بالا برای اورژانس کشور خبر داد و گفت: البته تعداد موتورهای وارداتی کافی نبوده و لازم است موتورهای ایرانی هم برای اورژانس خریداری شود.

وی افزود: لازم است تا قبل از سال ۹۵ خرید ۲۰۰ موتور با حجم بالا در دستور کار اورژانس قرار گیرد تا بتوانیم در ۶ ماهه دوم سال ۹۵ موتورهای خارجی را در اختیار داشته باشیم و ۲۰۰ موتور ایرانی هم برای بهار ۹۵ در اختیار اورژانس قرار دهیم.

آقاجانی بر لزوم توزیع مناسب و عادلانه آمبولانس در تمام دانشگاه های علوم پزشکی تاکید کرد و خبر داد: ۱۸۰ آمبولانس جديد دیگر علاوه بر ۸۰۰ آمبولانس قبلی به ناوگان اورژانس اضافه خواهد شد.

وی همچنین، در خصوص پرداخت کارانه به پرسنل اورژانس گفت: کارانه به پرسنل اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی باید همزمان با سایر پرسنل بیمارستان پرداخت شود.

آقاجانی در ادامه ارتقاء شغلی کادر اورژانس را عامل مهمی در ارتقاء عملکرد اورژانس بیان کرد و افزود: رده های مختلف شغلی باعث افزایش انگیزه، مهارت و دانش در افراد می شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه اورژانس بیمارستان ها ویترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور هستند، تاکید کرد: در بحث کمبود منابع ، تجهیزات و نیروی انسانی اولویت اول باید با بخش اورژانس بیمارستان ها باشد.

آقاجانی همچنین در خصوص چهارشنبه آخر سال تاکید کرد: لازم است در همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور تيزرها و پوسترهای آموزشی را که به منظور اطلاع‌رسانی و پيشگيری از وقوع حادثه آماده شده است را استفاده کنند، چرا که عمده وظیفه ما اطلاع رسانی، هشدار و پیشگیری است.

وی در ادامه، بر لزوم استفاده از بخش خصوصی در ارائه خدمات درمانی در ایام نوروز تاکید کرد و افزود: لازم است تمامی مراکز بهداشتی و درمانی فعال و آماده ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مسافران و مردم در ایام نوروز باشند.

آقاجانی بر لزوم فعال بودن آمبولانس های بیمارستانی برای انتقال مجروح یا بیمار به بیمارستان تاکید کرد و افزود: لازم است در ایستگاه های سلامت نیروی ثابت حضور داشته باشد تا در مواردی که پرسنل به ماموریت فرستاده می شوند ایستگاه های سلامت خالی نباشد و بتوانند خدمات درمانی ارائه کنند.

وی تاکید کرد: از نظر تیم مدیریتی در بیمارستان ها در ایام نوروز لازم است یک نفر در هر تیم مدیریتی حضور داشته باشد.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید