Performancing Metrics

دیگر نیازی به ادامه فعالیت سامانه هوشمند بنزین نیست | اتاق خبر
کد خبر: 324591
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1394 - 14:42
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز مانند وزیر نفت معتقد است که با توجه به دستیابی به اهدافی که برای ایجاد سامانه هوشمند سوخت در نظر گرفته شده بود، دیگر نیازی به فعالیت این سامانه در بخش بنزین دیده نمی‌شود.

اتاق خبر: "ناصر سجادی" درباره‌ی نظر وزیر نفت نسبت به لزوم حذف سامانه سوخت در بخش بنزین و تلاش‌های بخش خصوصی در همین راستا، گفت: ما شرکت مجری طرح هستیم و منتظر اعلام دولت در این موضوع باید بمانیم؛ نه به اراده ما کارت سوخت آمده است و نه به اراده ما برداشته می‌شود. جایگاه‌داران نیز نمی‌توانند خودشان در این مورد عمل کنند.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ جلوگیری از قاچاق بنزین، اصلاح سیستم قیمت‌گذاری و کاهش مصرف سوخت در کشور از جمله اهداف سامانه هوشمند سوخت بوده است که حالا سجادی می‌گوید به شخصه معتقد است که با رسیدن به این اهداف در حوزه بنزین، دیگر ضرورتی به ادامه‌ی استفاده از سامانه هوشمند در این بخش دیده نمی‌شود.

وی افزود: ما اقدام خاصی در این مورد نمی‌کنیم و دولت باید با توجه به سیاست‌های کلان و اقتصادی خود، آن را به تصویب برساند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره‌ی استفاده از اطلاعات حاصل از این سامانه گفت: زمانی می‌توان اطلاعاتی را به دست آورد که هر کس با کارت خود سوخت‌گیری کند، اما همه الان با کارت جایگاه‌داران سوخت می‌زنند. در ضمن ما الان اطلاعات‌مان را از طریق دیگری به دست می‌آوریم و اطلاعات مدنظر ما در بستر غیرسامانه قابل جمع‌آوری است.

سجادی ادامه داد: اطلاعاتی که برای کسی مفید باشد دیگر از این سامانه جمع‌آوری نمی‌شود.

وی با اشاره به این‌که برخی می‌گویند در صورت حذف سامانه هوشمند سوخت در بخش بنزین چطور شرکت با جایگاه‌داران تسویه‌حساب می‌کند، تصریح کرد: ما تنها هشت سال است که از این سامانه استفاده می‌کنیم و قبلا نیز بحث تسویه‌حساب را داشته‌ایم و فرآیندهایی برای آن داریم.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید