Performancing Metrics

عربستان تولید گاز خود را دو برابر می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 324647
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1394 - 03:37
شرکت نفتی آرامکو عربستان قصد دارد در یک دهه آینده تولید گاز طبیعی خود را دو برابر کرده و به 23 میلیارد فوت مکعب در روز برساند.

اتاق خبر: امین ناصر مدیرعامل آرامکو در یک کنفرانس صنعتی گفت: عربستان موفق شده تولید گاز طبیعی خود را از روزانه 3.5 میلیارد فوت مکعب در سال 1982 به بیش از 12 میلیارد فوت مکعب کنونی برساند و انتظار می‌رود این رقم در یک دهه آینده دو برابر شده و به حدود 23 میلیارد فوت مکعب برسد.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ وی بدون اشاره به جزییات بیشتر افزود: فعالیت‌هایی برای اجرای یک برنامه بلندپروازانه برای 10 سال آینده در جریان است.

شرکت نفتی آرامکو به عنوان بزرگ‌ترین شرکت نفت و گاز جهان برنامه گسترده‌ای را برای افزایش تولید گاز طبیعی خود به منظور تولید برق و فرآورده‌های پتروشیمی به وسیله توسعه میادین گازی غیرمرتبط با تولید نفت آغاز کرده است.

برای مثال این شرکت در حال اکتشاف و توسعه میادین گازی غیرمتعارف در شمال عربستان است.

امین ناصر همچنین گفت: آرامکو در حال پیشبرد استراتژی خود برای دسترسی به توازن بهتر بین مجموع ظرفیت اکتشافات و تولید است که شامل 12 میلیون بشکه در روز نفت خام و ظرفیت پالایشی است.

وی افزود: آرامکو قصد دارد ظرفیت پالایشی خود را به هشت تا 10 میلیون بشکه در روز از حدود 5.4 میلیون بشکه در روز کنونی برساند.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید