Performancing Metrics

مذاکره برای انتقال تکنولوژی روسی ساخت دارو به کشور | اتاق خبر
کد خبر: 324653
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1394 - 03:54
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: براساس رایزنی که با مقامات روسیه انجام شده است به دنبال این هستیم تا شرایط انتقال تکنولوژی در بخش داروهای دامپزشکی را فراهم کنیم که این امر هنوز در دست بررسی است.

اتاق خبر: مهدی خلج امروز در سمینار راهبردی مدیریت کیفیت در صنعت ساخت داروهای دامپزشکی اظهار کرد: در آستانه تدوین برنامه ششم هستیم که در این ارتباط باید به برنامه‌های بالادستی توجه بیشتر شود و کاهش کاستی‌ها شرایط پیشرفت بخش را فراهم کنیم.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ وی افزود: در این ارتباط باید سند چشم‌انداز، اقتصاد مقاومتی و قوانین ابلاغی سلامت از سوی رهبر مقام معظم رهبری مورد نظر قرار گیرد.

رئیس سازمان دامپزشکی ادامه داد: در سند چشم‌انداز 1404 نگاه آرمانی به مسائل شده است به طوری که در چشم انداز 20 ساله ایران کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با داشتن هویت اسلامی - ایرانی و روابط موثر بین‌الملل و... و دارای دانش پیشرفته در تولید عمل و فناوری با اتکای به منابع انسانی است.

خلج تاکید کرد: در هر فرازی از این سند نگاهی آرمانی داشته‌ایم اما برای دستیابی به این امور باید از مجرای واقعیت به آن بپردازیم.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی از مجرایی واقعی به امور نگاه  و برای دستیابی به سعادت ایران موانع موجود را حذف می‌کند.

رئیس سازمان دامپزشکی تاکید کرد: در این سمینار باید موارد ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب مورد توجه ما قرار گیرد و مشخص شود که داروی دامپزشکی کشور به کجا می‌رسد.

خلج افزود: اقتصاد مقاومتی می‌گوید نگاهی درونزا و برونگر داشته باشید و از تجارب دیگران حداکثر استفاده را ببریم که برای دستیابی به آن باید قدرت تولید ملی خود را بالا برده و در بازارهای هدف رقابت‌پذیر باشیم.

وی تاکید کرد: قیمت، کیفیت و اثرگذاری دارو از مواردی است که باید به آن توجه بیشتری شود.

رئیس سازمان دامپزشکی گفت:‌در برنامه ششم رشد 8 درصدی برای ما در نظر گرفته شده است که برای دستیابی به آن نیازمند بهره‌وری دو تا سه درصدی هستیم که از همین مسیر فراهم می‌شود.

خلج گفت: دولت و مردم باید وحدت نگاه داشته باشند و اتحادیه‌ها و بخش دولتی همدیگر را بپذیرند. تغییرات سخت است و با مقاومت صورت می‌گیرد اما برای چابک‌سازی باید دولت از ظرفیت‌های مردمی استفاده کند.

وی افزود: برخی تشکلات شبه دولتی بین دولت و مردم قرار می‌گیرند و در این ارتباط بد عمل می کنند.

این مقام مسئول گفت: با وجود  اینکه تغییر( در دولت) با مقاومت روبرو است اما بخش‌های غیردولتی نیز هنوز خودباوری لازم را برای قبول مسئولیت به دست نیاورده‌اند.

خلج در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه شرایط ثبت سفارش آسان شده است تاکید کرد: براساس رایزنی که با مقامات روسیه انجام شده است به دنبال این هستیم تا شرایط انتقال تکنولوژی در بخش داروهای دامپزشکی را فراهم کنیم که این امر هنوز در دست بررسی است.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید