Performancing Metrics

تحریم‌ها علیه ایران کارساز نیست | اتاق خبر
کد خبر: 32467
تاریخ انتشار: 8 آبان 1391 - 13:58

کارشناسان غربی تصریح کردند تحریم ها علیه ایران مثمر ثمر واقع نخواهد شد و به نظر نمی رسد که این موضوع بتواند ایران را تسلیم خواسته های غرب سازد.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی دبلیو ان دی طی گزارشی تصریح کرد به اعتقاد کارشناسان غربی دور جدید تحریم ها علیه ایران مثمر ثمر واقع نخواهد شد.

بر اساس این گزارش نوسانات نرخ ارز جدیدترین نتیجه تحریم های غرب به شمار می رود، اما به نظر نمی رسد که این موضوع بتواند حکومت ایران را تسلیم خواسته های غرب سازد. هدف از اعمال فشارها علیه تهران وادار کردن این کشور به دست برداشتن از حقوق هسته ای خود است، و حال آنکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از امضا کنندگان معاهده ان پی تی، حق دارد غنی سازی اورانیوم را انجام دهد.

البته دولت ایران و کاخ سفید هر  دو انجام چنین مذاکراتی را تکذیب کرده اند، هرچند که ایران بعدا اعلام کرد که پس از انتخابات آمریکا به مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 ادامه خواهد داد.

علی اکبر صالحی در رد ادعاهای برخی رسانه های غربی در خصوص احتمال مذاکره مستقیم ایران و آمریکا در ماه نوامبر، اظهار داشت اگر منظور شما از مذاکرات گفت‌وگوها بین ایران و گروه 1+5 است، این مذاکرات اکنون در دستور کار قرار دارد و بر اساس آخرین گفت‌وگوها، این مذاکرات در ماه نوامبر و یا بعد از نوامبر برگزار خواهد شد.

در حال حاضر کاهش ارزش ریال بر قدرت خرید مردم در زمینه تهیه مایحتاج ضروری شان تاثیر گذاشته و موجب کاهش پس اندازهای ایرانیان شده است. نرخ بیکاری نیز در ایران همچنان بالاست.

ایران به دنبال یافتن راه هایی برای دور زدن تحریم ها از طریق ترفندهایی نظیر تغییر پرچم کشتی ها و پنهان کردن مسیر تردد تانکرهای خود است تا بتواند به فروش نفت خود به کشورهایی نظیر چین ادامه دهد.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید