Performancing Metrics

علوم پزشکی چگونه می‌تواند به مرجعیت علمی منطقه بدل شود؟ | اتاق خبر
کد خبر: 324670
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1394 - 18:58
باقر لاریجانی: باید بین المللی شویم
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان ظرفیت های کشور برای دستیابی به مرجعیت علمی، ارتقای کیفیت آموزش را لازمه توسعه بین المللی آموزش علوم پزشکی کشور برشمرد.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی طی سخنانی در کارگاه توجیهی استانداردهای اعتباربخشی موسسات آموزش عالی علوم پزشکی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، ورود به عرصه های بین المللی را یکی از محورهای مهم برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برشمرد و گفت: خوشبختانه باتوجه به شرایط جدید کشور امکان فعالیت در عرصه بین الملل بیش از پیش فراهم شده و لازم است دانشگاههای علوم پزشکی از این فرصت بهره برداری نمایند.

دکتر لاریجانی حوزه آموزش را زیربنای سایر بخش های نظام سلامت کشور برشمرد و تاکید کرد: برای تحول در نظام سلامت نیازمند ارتقای آموزش علوم پزشکی و ارتقای سطح دانش آموختگان این حوزه می باشیم.

وی با اشاره به وضعیت نظام سلامت کشور اظهار داشت: باتوجه به جمعیت جمهوری اسلامی ایران و سابقه علم پزشکی در کشور، امکان دستیابی به مرجعیت علمی در حوزه آموزش علوم پزشکی وجود دارد و لازم است برنامه ریزی مناسبی برای این امر در سطح ملی صورت پذیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از نحوه ارزیابی دانشگاههای خارج از کشور سخن گفت و خاطرنشان کرد: درحال حاضر چنانچه دانشگاهی در رتبه بندی QS رتبه بالای 500 و در سایر رتبه بندی ها مانند رتبه بندی شانگهای رتبه بالای 1000 را کسب کرده باشد اصولا آن دانشگاهها جزء دانشگاههای معتبر تلقی می گردند و در موارد معدودی بازدیدهای حضوری از این دانشگاهها صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: با نهادینه کردن برنامه اعتباربخشی موسسات آموزشی می توان از این روش برای رصد دانشگاهها در سطح ملی نیز بهره برداری نمود. وی اعتباربخشی موسسات آموزشی را مسیری برای تضمین کیفیت این موسسات برشمرد و افزود: انتظار می رود دانشگاهها ارزیابی صادقانه ای از خود در فاز اول این برنامه داشته باشند، چرا که با برآورد دقیق نقاط قوت و چالش های موجود است که می توان برای ارتقای کیفیت آموزش علوم پزشکی برنامه ریزی نمود.

دکتر لاریجانی حرکت در مسیر ارتقای کیفیت آموزش را لازمه ورود به عرصه های بین المللی در این حوزه برشمرد و گفت: باتوجه به فرهنگ غنی کشور و ظرفیت های موجود قاعدتا توسعه بین الملل آموزش علوم پزشکی علاوه بر جذب دانشجوی خارجی در کشور موجب اشاعه فرهنگ اسلامی ایرانی در جهان و انتقال دانش بومی کشور در حوزه علوم پزشکی به سایر کشورها خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 17 دانشگاه در کشور اعتباربخشی بین المللی را آغاز نموده اند و امیدواریم با اجرای موفقیت آمیز اعتباربخشی موسسات آموزشی سایر دانشگاهها نیز وارد این فاز شوند.
94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید