Performancing Metrics

برداشت گاز از فاز 19 پارس جنوبی آغاز شد | اتاق خبر
کد خبر: 324731
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1394 - 00:12
مجری فاز 19 پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس گفت: با راه اندازی نخستین سکوی فاز 19 موسوم به SPD2 ، عملیات برداشت و انتقال 500 میلیون فوت مکعب از هیدروکربورهای این طرح گازی در میدان مشترک پارس جنوبی آغاز شد.

اتاق خبر: روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس چهارشنبه به نقل از حمیدرضا مسعودی افزود: با آماده سازی مراحل نصب و اتصال سکوی SPD2 و 19C و نیز اجرای خط لوله جریانی دو سکو، عملیات تولید روزانه 500 میلیون فوت مکعب گاز استحصالی این بخش برای انتقال به پالایشگاه خشکی فاز 19 آغاز شد .
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ وی اضافه کرد: با اجرای این بخش و نیز آماده سازی ردیف چهارم شیرین سازی در حوزه خشکی، گاز تولیدی پس از ورود به فرایند لخته گیری و تثبیت میعانات گازی( جداسازی مایعات سوختی دارای ارزش حرارتی بالا) در چرخه شیرین سازی و آماده سازی برای عرضه به مصرف کنندگان خواهد بود.
مسعودی گفت: این نخستین مرحله از تولید گاز در میان طرح های اولویت دوم پارس جنوبی است که با تلاش موثر ارکان توسعه فاز 19 به ثمر نشسته است.
وی بیان کرد : پیشرفت بخش پالایشگاهی این طرح نیز به سطح مطلوبی رسیده به گونه ای بیشتر واحدهای فرآورش، جداسازی میعانات و تصفیه گاز و نیز تمامی تاسیسات یوتیلیتی ( آب، برق ، بخار و ...) آماده شده است و هر دو مشعل این پروژه در مدار بهره برداری قرار دارد.
پروژه فاز ١٩ در ناحیه غربی مخزن مشترک پارس جنوبی قرار گرفته و تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تنبک (حدود ٢١٠ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر) با مساحتی در حدود ٢١٨ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است.
هدف از توسعه فاز ١٩ پارس جنوبی، تولید روزانه حدود 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین، 1.1میلیون تن در سال گاز مایع جهت صادرات، 77هزار بشکه در روز میعانات گازی برای صادرات و سالانه یک میلیون تن گاز اتان جهت تامین خوراک پتروشیمی است.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید