Performancing Metrics

اکثریت مجلس خبرگان پنجم همفکر اعضای فعلی هستند | اتاق خبر
کد خبر: 324765
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1394 - 02:39
رئیس مجلس خبرگان رهبری با تبریک به راه‌یافتگان مجلس خبرگان پنجم گفت: ۹۷ درصد نمایندگان مجلس خبرگان پنجم همفکران اعضای فعلی خبرگان هستند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، آیت‌الله محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری در مراسم اختتامیه آخرین اجلاسیه دوره چهارم خبرگان رهبری با بیان اینکه ماهیت و هویت نظام حاکمیت ولایت فقیه از نظر دنیا یک نظام ناشناخته است، اظهار کرد: شاید برخی در داخل کشور هم ماهیت این نظام را نشناختند و یا شاید نخواستند که بشناسند، اما امام(ره) به صراحت فرمودند حاکمیت ولایت فقیه همان حاکمیت پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) است، یعنی ماهیت نوع حاکمیت ولایت ائمه اطهار(ع) است.

آیت الله یزدی با اشاره به وظایف مجلس خبرگان رهبری افزود: وظیفه اصلی مجلس خبرگان تعیین رهبری و مراقبت از استمرار شرایط بقاء رهبر است ولی وظیفه دیگر آن مراقبت از هویت حاکمیت فقیه است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کسانی از قبل در خارج و در داخل کشور دنبال این بودند و هستند که این حکومت را آهسته آهسته شبیه به حکومت های دیگر دنیا کنند، یعنی حکومتی که فردی از طرف مردم برای مدت کوتاهی حاکم می شود.

وی افزود: تمام سازمان ها، ادارات و وابستگان به نظام تا وقتی که رابطه آنها با ولایت فقیه برقرار باشد، مشروعیت دارند. گرچه پشتیبانی و حمایت مردم لازم است، اما این مسئله مربوط به مقبولیت می شود، اما مشروعیت غیر از رابطه با ولایت فقیه محقق نخواهد شد.

آیت الله یزدی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن بدون شورای نگهبان قانونیت ندارند. شورای نگهبان با وجود فقهایی که از طرف ولایت فقیه نسب شده اند، از کلیه مصوبات مجلس مراقبت می کنند. رئیس دستگاه قضا هم از طرف ولی فقیه منصوب می شود و کل دستگاه‌ها و سازمان های نظام اگر با ولایت فقیه ارتباط مستقیم و غیرمستقیم نداشته باشند، مشروعیت ندارند.

وی مجلس خبرگان رهبری را در سیستم نظام در طول رهبری دانست و اظهار کرد: انتخاب رهبری توسط خبرگان انجام می‌شود و نظارت بر استمرار شرایط رهبری نیز بر عهده آن است و وظیفه دیگر آن هم مراقبت از هویت و ماهیت حاکمیت ولایت فقیه و جلوگیری از تبدیل شدن آن به سیستم های حکومتی دیگر دنیا است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:  نوع حاکمیت فقیه که امام(ره) مؤسس آن هستند، همان است که از پیامبر(ص) به ما رسیده و همان است که در طول قرن ها فقها به آن اهتمام داشتند.

آیت الله یزدی در ادامه تاکید کرد: ان‌شاءالله خداوند این حاکمیت را همانگونه که برای ما می خواهد، حفظ کند و آن را برای ما نگه دارد و نقشه‌های کسانی که از داخل و خارج از کشور می خواهند هویت این حاکمیت را دگرگون کنند، خنثی سازد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان اینکه به راه‌یافتگان مجلس خبرگان پنجم تبریک می گویم، گفت: ۹۷ درصد نمایندگان مجلس خبرگان پنجم همفکران شما اعضای خبرگان هستند و به ولایت فقیه بر اساس مبانی فقهی که ما به آن معتقد هستیم، اعتقاد دارند و امیدواریم این مجلس به وظایف خودش به درستی عمل کند.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید