Performancing Metrics

احتمالا صدا و سیما تکلیف خود می‌داند که صدای مردم را قطع کند | اتاق خبر
کد خبر: 324795
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1394 - 06:17
عارف:
ایلنا نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر قطع شعار‌ها و صدای مردم هنگام پاسخ عارف به ابراز احساسات مردم یزد گفت: احتمالا صدا و سیما تکلیف خود می‌داند که بعضا صدای مردم را قطع کند.

اتاق خبر - محمدرضا عارف در دیداری صمیمانه با جمعی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران با قدردانی از زحمات آنها در طول برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: بی‌شک در کنار رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تلاش‌های مسئولان دست‌اندرکار انتخابات و حضور پرشور و شعور مردم در انتخابات، رسانه‌ها اعم از خبرگزاری‌ها، مطبوعات، پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی نقش بی‌بدلیلی در خلق حماسه هفتم اسفند داشتند و اگر تلاش بی‌وقفه اصحاب رسانه نبود شکوه و عظمت این انتخابات به گوش جهانیان نمی‌رسید.

او ادامه داد: رسانه یک رکن دموکراسی است و اگر وقتی ما به جایی رسیدیم که رسانه‌ها جایگاه اصلی خود را پیدا کردند و خبرنگاران نیز در آنجایگاه قرار گرفتند، می‌توان گفت که دموکراسی در کشور پیاده می‌شود و می‌توانیم به اهدافی که انقلاب اسلامی داشت، امیدوار باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: وظیفه و رسالت اصلی خبرنگار اطلاع رسانی شفاف و بدون غرضی ورزی است. البته در اکثر موارد خبرنگار درست می‌نویسد اما چون مقامات بالا‌تر در آن رسانه به بهانه ویراستاری در خبر دستکاری می‌کنند اظهارات یک فرد وارونه منتشر می‌شود. البته اینگونه اقدامات نشانه نرسیدن به بلوغ سیاسی و فرهنگی است.

او تصریح کرد: خیلی‌ها تلاش دارند اختلاف نظرهای بین جریان‌های سیاسی را به دو قطبی‌های کاذب در کشور تبدیل کنند به طوری که بگویند، یک جریان اسلام ناب است و جریان دیگر رو به روی نظام است. آنهایی که پایبند به منافع ملی نیستند اختلاف نظر‌ها را به مخالفت با نظام تعبیر می‌کنند و این کار بسیار خطرناک است در صورتیکه سیاست نظام، امام (ره) و مقام معظم رهبری اینگونه نبوده و نیست.

عارف همچنین در پاسخ به سوالی درباره علت همراهی‌اش با رئیس‌جمهور در سفر به یزد و تعابیری که از این همراهی می‌شود، گفت:  همراهی من با آقای رئیس جمهور طبیعی بود و یزدی‌ها باید دولت را میزبانی می‌کردند. البته آقای روحانی لطف کردند و از من اسم آوردند و من هم به ابراز احساسات مردم پاسخ دادم. رسانه‌ها آزادند تحلیل‌ها و تفسیرهای خودشان را ارائه دهند ولی به نظرم بهتر است با نگاه ملی به این سفر نگریسته شود. رسانه‌ها باید به مسائل ملی توجه کنند.

یکی از خبرنگاران به قطع شعار‌ها و صدای مردم هنگام پاسخ عارف به ابراز احساسات مردم یزد اشاره کرد که وی در واکنش به این اظهارنظر گفت: احتمالا صدا و سیما تکلیف خود می‌داند که بعضا صدای مردم را قطع کند.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین مسأله ما در مجلس آینده تقویت همدلی و همبستگی ملی است و برای اینکه بتوانیم این شعار را عملیاتی کنیم باید روی برنامه‌های مشترک فعالیت کنیم و روی برنامه اقتصادی اختلاف نظری نداریم. یعنی هم ما و هم دوستانمان در جناح رقیب شعار رونق اقتصادی و معیشت را مطرح کرده‌ایم. می‌خواهیم بگوییم که مجلس می‌تواند رفتاری متمایز داشته باشد.

عارف همچنین درباره مسئله حصر و ممنوع‌التصویری آقای خاتمی نیز گفت: درباره مسئله حصر بار‌ها گفته‌ام که این موضوع باید در فضای آرام و فضایی که کسی احساس برد و باخت نکند، حل شود. حضور مردم در انتخابات و نشاط جامعه هم به این موضوع کمک می‌کند. البته اینگونه مسائل نباید رسانه‌ای شود؛ چرا که ممکن است گره‌ها با این کار کور و کور‌تر شود. درباره ممنوع‌التصویری آقای خاتمی رئیس‌جمهور محترم با صراحت موضع‌گیری کردند و بهتر است شورای عالی امنیت ملی نیز سریع‌تر موضع گیری کند.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید