Performancing Metrics

کلیات بودجه پیشنهادی شهرداری رشت برای سال ۹۵ به تصویب شورا نرسید | اتاق خبر
کد خبر: 324803
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1394 - 07:01
پس از سه ساعت بررسی؛
اعضای شورای اسلامی شهر رشت پس از سه ساعت بحث و بررسی بر روی کلیات بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال ۹۵، به اجماع نرسیدند.

اتاق خبر- اعضای شورای اسلامی شهر رشت پس از سه ساعت بحث و بررسی بر روی کلیات بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال ۹۵، به اجماع نرسیدند.

در صد و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر رشت که عصر چهارشنبه برگزار شد، بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال ۹۵ محل بحث های پرشور اعضا قرار گرفت.

در این جلسه که بیش از سه ساعت به طول انجامید، اعضا بر روی کلیات بودجه در بخش درآمدی که به مبلغ ۸۸۸ میلیارد تومان پیشنهاد شده، به اتفاق نظر نرسیدند.

بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال ۹۵ که در روزهای پایانی دی ماه به شورا ارائه شد، از دو بخش نقدی و غیرنقدی تشکیل شده و سال آینده دومین سالی است که بودجه شهرداری به این صورت تنظیم شده است.

اگرچه در هنگام تقدیم بودجه به شورا، محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت عنوان کرد تنظیم بودجه بر اساس یک برنامه عملیاتی چهار ساله صورت گرفته است. بودجه سال ۹۵ شهرداری شامل ۳۹۹ میلیارد تومان در بخش نقدی و ۴۸۹ میلیارد تومان در بخش غیرنقدی پیشنهاد شده است.  

پیشنهاد غیرضروری هزینه در برخی کدهای بودجه شهرداری

رئیس شورا با اشاره به برخی اصلاحاتی که در کمیسیون تلفیق نسبت به بودجه پیشنهادی شهرداری از سوی شورا اعمال شده است، اظهار کرد: بودجه در برخی کدها با افزایش چشمگیری مواجه شده که در مجموع رقم آن را غیرواقعی کرده است.

محمدعلی رفیعی نودهی با بیان اینکه مبلغ بودجه برای سال جاری ۶۰۰ میلیارد تومان تعیین شد اما همین مقدار نیز تاکنون با عقب ماندگی نسبت به تحقق آن مواجه است گفت: در برخی کدهای اعلام شده همچون کدهای مطالعاتی، خط ویژه بی. آر. تی رقم هایی پیشنهاد شده که ضرورتی برای آن وجود ندارد.

وی افزود: شورا به دنبال تصویب بودجه ای است که در آن علاوه بر مشخص بودن پروژه های عمرانی اولویت دار برای شهر، از هزینه کردهای غیرضروری نیز جلوگیری شود تا به شهروندان فشار مالی مضاعفی وارد نشود.

رئیس شورای شهر رشت تصریح کرد: نتیجه بررسی های بودجه پیشنهادی شهرداری در جلسات متعدد کمیسیون های تخصصی شورا و همینطور کمیسیون تلفیق بودجه بدین ترتیب است که رقم کلیات بودجه به ویژه در برخی کدها با اصلاحاتی کاهش یابد.

یک عضو شورا در این باره با بیان اینکه امکان وصول برخی کدهای پیشنهادی شهرداری بسیار ضعیف است گفت: در برخی کدهای بودجه پیشنهادی شهرداری همچون عوارض پروانه های ساختمانی و جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ شاهد رشد ۲۰۰ درصدی هستیم در حالی که امکان تحقق آن ها بسیار ضعیف است.

امیرحسین علوی که ریاست کمیسیون برنامه و بودجه شورا را بر عهده دارد افزود: وضعیت وصولی شهرداری در برخی مناطق بسیار ضعیف است و با توجه به کاهش چشمگیر صدور پروانه های ساختمانی در سال جاری، انتظار وصول درآمدهای بالا از محل کد عوارض ساختمانی و یا جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ در سال آینده منطقی نیست.

با این سخنان و بحث های مکرر اعضا، در نهایت کلیات بودجه به تصویب نرسید بلکه پس از بررسی، تصویب آن به جلسات دیگر موکول شد.

تصویب نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی با رشد ۲۷ درصد 

علاوه بر این، در صد و سی و سومین جلسه شورای رشت، برخی لوایح کمک مالی با نظر موافق اعضا مواجه شد. از مهمترین این لوایح، اعطای کمک 100 میلیون تومانی شهرداری به باشگاه داماش بود که اعضای شورا به آن رای موافق دادند.

همچنین با رای اعضای شورا،  لایحه کمک مالی ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به باشگاه سپیدرود رشت تصویب شد.

از دیگر لوایحی که در جلسه فوق به تصویب اعضا رسید، اصلاح وضع نرخ تاکسی ها، ون ها و مینی بوس ها در سال آینده بود که رای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با میانگین رشد ۲۷ درصد نسبت به سال جاری مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید