Performancing Metrics

درختان سیاه ریشه در ۶۰ هکتار از اراضی شیبدار قائمشهر کاشت می شود | اتاق خبر
کد خبر: 324808
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1394 - 07:23
مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر:
مدیرجهادکشاورزی قائم‌شهربا اشاره به معرفی ۶۰ هکتار از اراضی شیب‌دار برای غرس درختان سیاه ریشه، عنوان کرد: این اراضی در مناطق واسکس، شهرودکلا، متانکلا و سیدابوصالح قرار دارند.

اتاق خبر- مدیرجهادکشاورزی قائم‌شهربا اشاره به معرفی ۶۰ هکتار از اراضی شیب‌دار برای غرس درختان سیاه ریشه، عنوان کرد: این اراضی در مناطق واسکس، شهرودکلا، متانکلا و سیدابوصالح قرار دارند.

فرزین فرهادی شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران، از توسعه باغات در اراضی شیب‌دار خبر داد و گفت: با توجه به اینکه یکی از معضلات کشورهای درحال‌توسعه از بین رفتن مراتع و جنگل‌هاست و وزارت جهاد کشاورزی در راستای حفظ خاک، توسعه باغات در اراضی شیب‌دار را در دستور کار خود قرار داده است.

وی مدیرجهادکشاورزی قائم‌شهر تصریح کرد: این اراضی متعلق به کشاورزان و به متراژهای بیش از ۱۰ هکتار است که فنس کشی و تأمین آب آن‌ها به عهده جهاد کشاورزی و نگهداری و بهره‌برداری از آن به عهده کشاورزان و صاحبان این اراضی است.

فرهادی در خصوص اهمیت باغداری در اراضی شیب‌دار، اظهار کرد: با هر بارندگی خاک زراعی ارزشمند شسته و به‌صورت گل‌ولای به بستر رودخانه هدایت می‌شود که پوشش گیاهی می‌تواند هم از زوال خاک جلوگیری کند و هم برای کشاورزان و بهره‌برداران منتفع باشد.

وی با اشاره به تولید دو میلیون تن مرکبات مازاد نیاز داخلی در کشور، اذعان کرد: دیگر توسعه مرکبات در دستور کار دولت و وزارت جهاد کشاورزی قرار ندارد و بایستی به توسعه باغات سیاه ریشه همچون گردو، گیلاس، زردآلو، سیب و گلابی توجه کرد.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید