Performancing Metrics

روسای مافیای اینترنت در لبنان چه کسانی هستند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 324854
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
ایرنا نوشت: کمیسیون رسانه و ارتباطات مجلس نمایندگان لبنان در نشستی پرونده مافیای اینترنت در لبنان و رسوایی سه گانه قانونی ، امنیتی و مالی در این خصوص را که قربانی آن خزانه دولت و سلامت ملت لبنان است، بررسی کرد.

اتاق خبر - در این نشست که به ریاست « حسن فضل الله» رئیس این کمیته و با حضور« پطرس حرب» وزیر ارتباطات لبنان برگزار شد، از فعالیت مافیای اینترنت از طریق ایستگاه های ارسال و پخش خارج از کنترل و نظارت دولت لبنان که پرونده شبکه « الباروک» را در اذهان لبنانی ها زنده کرده است، پرده برداشته شد.


صاحبان این ایستگاه های غیرقانونی، ظرفیت ها و باندهای اطلاعات از شبکه های بین المللی و خارج از شبکه اینترنت لبنان ( قبرس و یا ترکیه)را خریداری و با قیمت های ناچیز به مشترکان لبنانی به فروش می رسانند.
در این نشست نسبت به نادیده گرفته شدن احتمال نفوذ اسرائیل به شبکه ارتباطات لبنان به واسطه این ایستگاه ها و از طریق ارائه پیشنهادهای تجاری به کسانی که در این راهزنی دست دارند، هشدار داده شد.
گفته شده است که دکل های مرتفع و تجهیزات فنی غیرقانونی به طور مخفیانه در برخی بلندی ها و ارتفاعات لبنان ازجمله ارتفاعات مشرف بر شهرک های تنورین و الضنیه ، صنین و الزعرور نصب شده است.
در این نشست نسبت به تهدید امنیت ارتباطات و مکاتبات لبنانی ها و دستبرد به اطلاعات شخصی آنها به ویژه توسط صهیونیست ها هشدار داده و تاکید شد که مافیای اینترنتی خارج از چارچوب های شرعی و قانونی میلیون ها دلار در ماه به خزانه دولت لبنان خسارت وارد و شرکت های دارای مجوز فعالیت را به علت فقدان توازن و توانائی در رقابت با آنها متضرر می کند.
شرکت کنندگان در نشست کمیسیون رسانه مجلس لبنان خواستار روشن شدن، چگونگی نصب تجهیزات فنی غیرقانونی در وسعتی زیاد و به طور آشکار در ارتفاعات شهرک های لبنان بدون این که احدی به ویژه نیروهای امنیتی متعرض آن شوند و همچنین زمان شروع استفاده از این دکل ها و تجهیزات و مکان های احتمالی نصب دیگر آنها شدند.
در این نشست با طرح این سئوال که « چه کسانی پشست سر این عملیات راهزنی هستند و چه طرف هایی آنها را پوشش می دهند و حمایت می کنند؟» خاطرنشان شد: چرا دستگاه های امنیتی ویژه برای حذف دکل ها و تجهیزات غیرقانونی کشف شده تاکنون عمل نکرده اند.
پطرس حرب وزیر ارتباطات لبنان در این خصوص گفت که تحقیقات برای روشن شدن همه جزئیات مرتبط با این شرکت های متخلف و صاحبان آن ادامه می یابد و گفت که دستگاه های امنیتی ذیربط را مطلع ساخته و به دستگاه قضائی شکایت کرده است.
حسن فضل الله رئیس کمیسیون رسانه در پارلمان لبنان هم تاکید کرد که این پرونده علامت های سئوال و تعجب زیادی را ایجاد کرده و تردیدهای زیادی را به وجود آورده است.
وی خاطرنشان کرد که شبکه های اینترنتی غیرقانونی فرصتی مناسب برای نفوذ دشمن صهیونیستی و دیگر طرف هائی است که قصد جاسوسی در لبنان را دارند.
فضل الله تصریح کرد: در خصوص تخلفات احتمالی امنیتی پیشگوئی نمی کنیم و منتظر نتایج تحقیقات می مانیم اما بر اتخاذ فوری تدابیر سخت و محکم از سوی دستگاه های ذیربط برای حذف این شبکه های غیرقانونی و برخورد با جرم های مشهود و اقدامات خلاف قانون تاکید می کنیم.
94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید