Performancing Metrics

اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کرمانشاه با جدیت دنبال می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 325027
تاریخ انتشار: 21 اسفند 1394 - 04:56
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه:
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان با جدیت دنبال می‌شوند.

اتاق خبر-  معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان با جدیت دنبال می‌شوند.

رضا رحیمی در کارگروه اشتغال استان که با حضور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کارها و برنامه های مدیریت ارشد استان دانست و گفت: در راستای عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان با جدیت دنبال می شود و برنامه هایی همچون تقویت تولید کالاهای صادرات محور و خرید کالای تولید داخل در سرلوحه کارها قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیشینه درخشان کرمانشاه در عرصه تجارت و بازرگانی گفت: کرمانشاه از قدیم الایام مرکز تجارت غرب کشور بوده و همچنین دارای یکی از بزرگترین مجموعه موقوفات ایران می باشد.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه افزود: این میزان از موقوفات نشان از آن داشته که در کرمانشاه آن دوران شاهد رونق سرمایه و تولید ثروت بوده ایم ولی متأسفانه استان طی دهه های اخیر در زمینه اقتصاد سیر نزولی داشته است.

رحیمی در ادامه عنوان کرد: به برکت انقلاب پروژه های بزرگی همچون کارخانه سیمان و پتروشیمی در کرمانشاه اجرا شده اند که از جمله مجموعه های اقتصادی بزرگ محسوب می شوند.

نیمی از جمعیت استان ساکن شهر کرمانشاه هستند

این مدیر ارشد در بخش دیگری از سخنانش به توزیع جمعیت نامتوازن در استان پرداخت و گفت: شهر کرمانشاه به تنهایی نیمی از جمعیت استان را در دل خود جای داده است که چنین وضعیت نامتعادلی به ندرت در دیگر استان ها به چشم می خورد.

رحیمی افزود: مردمان این دیار از قدیم الایام مهمان نواز بوده اند و افراد بسیاری در طول قرن های گذشته در این شهر سکنی گزیده اند.

وی افزود: این موضوع که نیمی از جمعیت استان ساکن شهر کرمانشاه هستند شرایط ویژه ای را برای مدیران و برنامه ریزان پدید آورده است.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه همچنین عنوان کرد: متأسفانه منابع اعتباری استان محدود هستند و در عین حال میزان بیکاری بالاست و درآمد سرانه نیز پایین است.

این مدیر ارشد ادامه داد: با توجه به میزان بالای بیکاری در استان انتظار می رود مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) توجه ویژه‌ای به کرمانشاه داشته باشد و با اختصاص تسهیلات مناسب به ایجاد بنگاه های بزرگ و اشتغالزا کمک کند.

وی اظهار کرد: کمیته امداد میزان سرمایه گذاری هایش در استان کرمانشاه را افزایش دهد تا بتوان به تدریج با توانمند سازی افراد آن ها را از تحت پوشش این کمیته خارج کرد.

مهندس رحیمی خاطرنشان کرد: اگر این روند توسط کمیته امداد در پیش گرفته نشود ممکن است به تدریج افراد دیگری نیز به مجموعه افراد تحت حمایت این کمیته اضافه شوند.

صنعت فرش نیازمند حمایت جدی است

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه صنعت فرش دستباف استان را نیازمند حمایت جدی دانست و گفت: بسیاری از افرادی که آموزش فرش بافی دیده اند برای فعالیت نیازمند ۴ تا ۵ میلیون تسهیلات هستند که در این میان مجموعه ای همچون کمیته امداد می تواند با در اختیار گذاشتن وام های کم بهره، در این افراد انگیزه ایجاد کند.

وی افزود: در آذربایجان شرقی با جمعیت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، حدود ۵۰۰ هزار نفر فرش باف مشغول به فعالیت هستند در حالیکه کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت تنها ۴۰ هزار نفر بافنده فرش دارد.

این مدیر ارشد ادامه داد: این واقعیت تلخ نشانگر آن است که با وجود همه زمینه ها و استعدادهای موجود در حوزه فرش تاکنون سرمایه گذاری و برنامه ریزی چندانی برای توسعه این صنعت اشتغال زا صورت نگرفته است.

خرید محصولات فرش بافان را تضمین می‌کنیم

در ادامه این نشست معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: آمار بیکاری در کرمانشاه بسیار بالاست و باید همه به رفع این معضل کمک کنند.

دکتر محمد امید اظهار کرد: کمیته امداد در هر استان کشور یک شهرستان را انتخاب می کند و سپس با کاریابی، در اختیار قراردادن تسهیلات و برنامه های حمایتی به ایجاد اشتغال کمک می کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا یکی از شهرستان های پرجمعیت کرمانشاه را برای اجرای این پروژه انتخاب می کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) حمایت از فرش بافان استان را یکی دیگر از برنامه های این نهاد عنوان کرد و گفت: کمیته امداد هزینه های فضای آموزشی، تهیه مواد اولیه و ارایه تسهیلات ارزان قیمت به فرش بافان را عهده دار می شود و همچنین فرش های بافته شده را نیز با قیمت مناسب از آن ها خریداری می کند.

دکتر محمد امید همچنین از آمادگی این مجموعه برای امضای تفاهم نامه در خصوص حمایت از مشاغل کوچک و بزرگ در استان خبر داد.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید