Performancing Metrics

انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال بر اساس قواعد جهانی باشد | اتاق خبر
کد خبر: 325137
تاریخ انتشار: 21 اسفند 1394 - 23:32
یک نماینده مجلس مطرح کرد:
عضو فراکسیون ورزش مجلس معتقد است برای پیشرفت در عرصه فوتبال و به رسمیت شناخته شدن ایران از سوی فدراسیون جهانی فوتبال باید طبق اساسنامه فیفا ریاست فدراسیون را انتخاب کرد.

اتاق خبر- عضو فراکسیون ورزش مجلس معتقد است برای پیشرفت در عرصه فوتبال و به رسمیت شناخته شدن ایران از سوی فدراسیون جهانی فوتبال باید طبق اساسنامه فیفا ریاست فدراسیون را انتخاب کرد.

مؤید حسینی صدر با بیان اینکه فدراسیون فوتبال طبق قانون فیفا نباید یک نهاد دولتی باشد، گفت: لازم است برای اینکه بتوانیم سطح خود در عرصه فوتبال بین الملل را حفظ کنیم سیستم فوتبال کشورمان را بر اساس قانون جهانی که تمام کشورها از آن پیروی می کنند قرار دهیم که این موضوع در خصوص انتخاب ریاست فدراسیون فوتبال نیز صدق می کند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه پایان دوره ریاست فدراسیون فوتبال قرار داریم و باید انتخابات مجمع فوتبال برای گزینش رئیس جدید صورت گیرد لازم است مسئولان ورزشی کشور برای این گزینش طبق اساسنامه فیفا عمل کنند چرا که فیفا تنها مجمع را به رسمیت می شناسد.

وی افزود: برخی معتقدند اگر فدراسیون فوتبال همانند سایر فدراسیون ها زیر نظر وزارت ورزش و جوانان عمل نکند، امکان پاسخگویی این وزارتخانه در قبال عملکرد فدراسیون فوتبال گرفته خواهد شد و این فدراسیون به ارگانی مثل مجلس پاسخگو نخواهد بود که البته کاملا اینطور نیست.

حسینی صدر در گفتگویش با خانه ملت ادامه داد: امروز حتی بر نحوه فعالیت یک مغازه معمولی نیز نظارت می شود و شیوه کار اینگونه نیست که فدراسیونی به عظمت فدراسیون فوتبال پاسخگوی هیچ ارگانی نباشد کما اینکه نظارت سازمان بازرسی بر تمام نهادهای خصوصی ادامه دارد و این فدراسیون نیز باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه همواره به جای استفاده از تجاربی که سایر ملت‌ها و دولت‌ها داشته اند قصد داریم تمام امورات خود را به منصه آزمون و خطا بگذاریم که امری اشتباه است؛ چنانچه امروز وضعیت فوتبال بسیاری از کشورهایی که مطابق قوانین فیفا عمل می کنند به مراتب بهتر از وضعیت فوتبال کشور ماست پس نمی توان گفت غیردولتی بودن فدراسیون فوتبال برای این ورزش پرمخاطب در کشورمان مشکل‌ساز باشد.

مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان اخیرا از تشکیل کمیته سه‌ نفره برای بررسی صلاحیت کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال خبر داده است.

منبع: مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید