Performancing Metrics

بهبود اوضاع فرهنگ و هنر زیر سایه رونق اقتصادی پسابرجام | اتاق خبر
کد خبر: 325211
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1394 - 10:33
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تأثیرات پسابرجام بر روند فرهنگ و هنر در کشور گفت.

به گزارش اتاق خبر، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص روندی که این وزارتخانه در راستای فرهنگ در سال 94 داشت؛ عنوان کرد: ما امسال سال سختی را پشت سرگذاشتیم و به طور کلی تنگناهای دولت از نظر مالی زیاد بود. 

وی با اشاره به تغییراتی که در وضعیت کلی کشور رخ داده افزود: با توجه به مسائلی که پیش آمده و گشایش‌هایی که حاصل شده، ما الان در دوران پسابرجام هستیم و بسیاری از تحریم‌ها برداشته شده‌اند؛ همچنین در اثر این شرایط فروش نفت از الان نسبت به 2 ماه قبل افزایش یافته و در سال بعد نیز این قیمت طبیعتأ بیشتر می‌شود و ما می‌توانیم پول فروش آن را به کشور بازگردانیم و از آن بهرمند شویم. 

وی ادامه داد: رونق اقتصادی که در کشور ایجاد شد، در حوزه فرهنگ هم شاهد صرف اعتبارات بیشتری خواهیم بود که در جهت کمک به گرایش‌های مختلف فرهنگ و هنر چون موسیقی، انتشار کتاب و ... به کار گرفته می‌شود؛ همچنین بیمه هنرمندان نیز یکی دیگر از مواردی است که اگر دولت به صندوق اعتباری هنر کمک کند این صندوق می‌تواند بدهی‌های گذشته‌اش را تصفیه کند و این امکان که هنرمندان، روزنامه نگاران، نویسندگان و... جدیدی را تحت پوشش قرار دهد، فراهم می‌شود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در خصوص تئاتر و اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته خاطر نشان کرد: در مورد تئاتر هم کارهای خوبی انجام شده. حتی ما امسال را سال تئاتر اعلام کردیم و خودمان هم واقعا علاقه مند بودیم که بیش از آن چه که انجام شده کارهای اساسی شکل بگیرد؛ در عین حال با همین امکانات موجود ما امسال بخش عمده‌‍ای از تئاتر شهر را بازسازی و آماده کردیم.علاوه بر این در سطح کشور نیز کمک‌های خوبی به انجمن‌های هنرهای نمایشی شده و همانطور که ذکر شد سال آینده اوضاع بهتر از گذشته خواهد شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید