Performancing Metrics

ظریف در نشست وزارت خارجه تایلند: امروز احساسات هم جهانی شده | اتاق خبر
کد خبر: 325259
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1394 - 06:46
هر شهروند یک رسانه است
خبرآنلاین نوشت: وزیر خارجه کشورمان در نشست علمی وزارت خارجه این کشور درباره تغییر پارادایم از بازی بازی با حاصل جمع صفر به رویکرد برد -برد سخنرانی کرد.

اتاق خبر - وزیر خارجه کشورمان در این نشست که با استقبال گسترده دیپلمات ها و پژوهشگران تایلندی و همچنین دیپلمات های دیگر کشورها برگزار شد درباره تغییر در مفاهمیم روابط بین الملل سخنرانی کرد.


* پیش از اینکه ظریف روی سن برود مشاور وزیر خارجه تایلند روایتی شنیدنی از سیر تحول در مذاکرات هسته ای ایران و از زمان تحریم ها تا حصول توافق هسته ای به زبان آورد.

*مشاور وزیر خارجه تایلند چندین بار در طول صحبت هایش ظریف را مورد ستایش قرار داد و از حضور وزیر خارجه کشورمان در این جلسه ابراز خرسندی فراوان نمود.

*ظریف صحبت هایش را با آثار جهانی شدن و تغییراتی که در جهان معاصر روی داده است آغاز کرد. او همچنین از کنار رفتن دوران دو قطبی جنگ سرد و تک قطبی بعد از آن سخن گفت و دنیای حاضر را جهانی متکثر معرفی کرد.
* آقای ظریف همچنین با اشاره به جهانی شدن در حوزه های اقتصاد، ارتباطات و حتی سیاست، احساسات را هم جهانی شده معرفی کرد. او با ذکر مثالی درباره اقداماتی که آمریکا برای جلب افکار عمومی پیش از حمله به عراق انجام دادند، بر اهمیت ویژه افکار عمومی در دنیای حاضر تاکید کرد.
ظریف همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش اشاره کرد که دیگر عصر تاثیر گذاری یک ابرقدرت یا چندین سوپر رسانه به پایان رسیده است و با تغییرات کنونی هر شهروندی برای خود یک رسانه است.
ظریف مشکلات خاورمیانه را ناشی از تحلیل مسائل با نگاه بازی با حاصل جمع صفر دانست. نگاهی که سبب تسری هرچه بیشتر خشونت ها و بحران ها در منطقه خاورمیانه شده است.

آقای ظریف با ذکر مثال هایی در خصوص مذاکرات هسته ای ایران و غرب تلاش کرد بی اثر بودن نگاه بازی با حاصل جمع صفر را نشان دهد. از سوی مقابل تاثیر مثبت رویکرد برد - برد را در مذاکرات هسته ای به تصویر کشید:
* متاسفانه برخی از کشورهای منطقه خاورمیانه موفقیت خود را با حمایت از گروه های تروریستی دنبال می کنند در حالی که این دست آوردها کوتاه مدت خواهد بود و در ادامه به خودشان باز خواهد گشت.
* داعش هیچ ارتباطی با اسلام ندارد. اسلام دینی است که می گوید اگر یک نفر فرد دیگری را به قتل برساند، گناه کرده است، آن وقت چطور می تواند از اینهمه کشتار و جنایتی که داعش انجام می دهد حمایت کند؟

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از صحبت هایش بر ضرورت همکاری و مشارکت جهانی در مبارزه با افراط گرایی تاکید کرد و گفت که غرب تاکنون در مبارزه با افراط گرایی موفق نبوده است.
وی با تاکید بر این که مشکل داعش در سوریه نیز داخلی نیست بلکه جهانی است، افزود: خطر داعش تمامی کشورها را تهدید می کند.
در پایان این نشست هم یک پژوهشگر تایلندی، یک دیپلمات مجار و یک دیپلمات تایلندی سوالاتی را از ظریف درباره آینده بحران خاورمیانه، بحران افغانستان و پاکستان و همچنین وضعیت اجرایی شدن برجام پرسیدند.

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید