Performancing Metrics

کری در ملاقات با ولیعهد عربستان چه گفت؟ | اتاق خبر
کد خبر: 325360
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1394 - 19:44
ایسنا نوشت: وزیرخارجه آمریکا در جریان مذاکرات خود با مقامات ریاض بر لزوم اقدام فوری برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه و یمن تاکید کرد.

اتاق خبر - به نقل از پایگاه اینترنتی روسیا الیوم ، جان کری، وزیر خارجه آمریکا که برای دیدار با مقامات سعودی به عربستان رفته بود تاکید کرد: زمان آن رسیده است که اقدمی جدی برای خاتمه دادن به درگیری‌ها در سوریه و یمن انجام شود.

کری در جریان دیدار با محمد بن نایف، ولی‌عهد عربستان بر اهمیت روابط واشنگتن و ریاض و راه‌های گسترش همکاری میان دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار "آخرین تحولات اوضاع در منطقه خاورمیانه و تلاش‌های صورت گرفته در قبال آن و دیدگاه دو کشور" را مورد بررسی قرار دادند.

کری در جریان این سفر با ملک سلمان، پادشاه عربستان و محمد بن نایف ولیعهد ، محمد بن سلمان، وزیر دفاع و عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در یک پایگاه نظامی در خارج از منطقه حفر الباطن در نزدیکی مرزهای عربستان و عراق دیدار و گفتگو کرد.

روز گذشته اختتامیه رزمایش رعد شمال در منطقه حفر الباطن برگزار شد که مقاماتی از 20 کشور مشارکت کننده در رزمایش، به این منطقه رفته بودند.

جان کری امروز شنبه به منظور دیدار با همتایان فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی خود و همچنین فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به پاریس می‌رود تا درخصوص آخرین تحولات مربوط به بحران سوریه به مذاکره وگفتگو بنشیند.

این نشست به ارزیابی اوضاع سوریه اختصاص دارد و پیش از ازسرگیری مذاکرات غیر مستقیم میان دولت سوریه و مخالفان است که 14 ماه جاری میلادی در ژنو آغاز خواهد شد. نشست وزرای خارجه کشورهای غربی همچنین به آتش بس سوریه که از 27 فوریه گذشته آغاز شده است، می‌پردازد.

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید