Performancing Metrics

بعید است جایگاه‌های CNG از عرضه در نوروز خودداری کنند | اتاق خبر
کد خبر: 325362
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1394 - 19:55
مدیر CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خودداری جایگاه‌های CNG از عرضه در ایام نوروز را بعید دانست و گفت: برای حل مشکل افزایش کارمزد جایگاه‌ها باید راه حل تازه‌ای پیدا کرد.

اتاق خبر: امیر وکیل‌زاده اظهار داشت: در یک سال و نیم تا دو سال گذشته در رابطه به جایگاه‌داران CNG اقداماتی انجام شد که معضلاتی را که چندین سال این جایگاه‌داران با آن مواجه بودند را تا حدود زیادی برطرف کرد، چنانچه با دستور آقای زنگنه وزیر نفت فروش جرمی به جای فروش حجمی در دستور کار قرار گرفت. این رویه کمک زیادی به جایگاه‌داران کرد و بعد از آن اعتراض جایگاه‌داران بسیار کم شد.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ وی با بیان اینکه شرکت پخش اعتماد جایگاه‌داران را بیش از پیش جلب کرد، گفت: برخلاف جایگاه‌های سوخت مایع شرکت ملی پخش با جایگاه‌های CNG ارتباط مالی ندارد، چنانکه جایگاه‌دار به مشتری گاز را تحویل می‌دهد و پول آن را دریافت می‌کند و گاز‌بهای جایگاه محاسبه و قبض گاز پرداخت می‌شود و مابه‌التفاوت به جایگاه‌دار تعلق می‌گیرد.

مدیر CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: به دلیل اینکه افزایش کارمزد جایگاه‌داران همواره با افزایش قیمت CNG اتفاق می‌افتاد و با توجه به اینکه امسال قیمت CNG گران نمی‌شود باید روش متفاوتی را پیدا کنیم که این افزایش کارمزد از طریق آن محقق شود.

وی با تاکید براینکه نظر وزارت نفت افزایش نیافتن قیمت CNG نیست، گفت: این مسئله باعث شد افزایش کارمزد جایگاه‌های CNG برخلاف جایگاه‌های سوخت مایع زمان بیشتری ببرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آقای نوبخت ظاهرا از تصویب این افزایش کارمزد جایگاه CNG خبر داده بودند، گفت: کار کارشناسی زیادی در معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری و معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت انجام شده اما اگر مصوبه می‌آمد بودجه هم تامین می‌شد و ساز و کار اجرایی آن هم به ما ابلاغ می‌شد که این اتفاق نیفتاده است. 

وی در پایان تصریح کرد: برخلاف نظر آقای دادرس معتقدم اصلا بعید است که جایگاه‌داران از عرضه CNG در ایام نوروز استنکاف کنند و تقریبا مطمئنم که چنین کاری نمی‌کنند.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید