Performancing Metrics

پرداخت یارانه سیب‌زمینی‌کاران | اتاق خبر
کد خبر: 325397
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1394 - 22:16
معاون وزیر جهادکشاورزی از پرداخت یارانه ۴۰ میلیاردتومانی به سیب زمینی کاران خبر داد و گفت: باتوجه به موجودی ذخیره شده و تولید، برای سال آینده به واردات این کالا نیازی نیست.

اتاق خبر: عباس کشاورز در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر  اینکه وزیر جهادکشاورزی خواستار ممنوعیت واردات و وزیر صنعت خواستار وضع تعرفه ۴۰ درصدی بدون ممنوعیت است، اظهار داشت: بخش بازرگانی وزارت جهادکشاورزی باید در این زمینه پاسخگو باشد.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ وی اضافه کرد: موضوعی که ما اعلام کردیم، آن است که باتوجه به موجودی ذخیره شده و تولید، برای سال آینده نیازی به واردات این کالا نیست.

معاون وزیر جهادکشاورزی خاطر نشان کرد: از نظر بنده، میزان تولید(عرضه داخلی) و ذخیره‌ای که از امسال به سال آینده منتقل می‌شود، برای تامین نیاز سال ۹۵ کافی است.  

کشاورز در پاسخ به این پرسش که میزان تولید سال آینده چقدر خواهد بود و چه میزان ذخیره از امسال به سال آینده منتقل می‌شود؟ گفت: هنوز برای اظهارنظر قطعی در این زمینه زود است، ضمن اینکه باید برای مدت ۵ ماه ذخیره مصرفی داشته باشیم.

معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی همچنین از پرداخت یارانه سیب زمینی کاران خبر داد و اظهارداشت: حدود یک ماه گذشته ۴۰ میلیارد تومان یارانه صادراتی به سیب زمینی کاران پرداخت شده است.

کشاورز اضافه کرد: در ۱۱ ماهه حدود ۵۴۰ هزار تن سیب زمینی از کشور صادر شده است.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید