Performancing Metrics

مراسم معارفه تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد | اتاق خبر
کد خبر: 325432
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1394 - 23:51
رئیسی: مشهد باید مرجعیت علمی پیدا کند
ایسنا نوشت: ‌مراسم معارفه تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در تالار آیینه حرم رضوی برگزار شد.

اتاق خبر - در این مراسم حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی؛ رئیس دفتر مقام معظم رهبری، فرزندان آیت الله واعظ طبسی، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای؛ معاون اول قوه قضائیه، مهدی عزیزیان؛ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی؛ نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان؛ استاندار خراسان رضوی، سعید سرابی؛ مدیرکل ارشاد استان و جمعی از نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه 17 اسفند 1394 با حکم مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد. در اين مراسم، تولیت جدید آستان قدس رضوی(ع) با تأکید بر اینکه جایگاه امدادرسانی در دوره جدید آستان قدس تقویت می‌شود، گفت: در دوره جدید ساماندهی اقتصادی به فعالیت‌ها در پرتوی کمک به آستان قدس رضوی و زائرمحوری است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در مراسم معارفه تولیت جدید آستان قدس رضوی(ع) اظهار داشت: از خدمات 37ساله آیت‌الله طبسی تشکر می‌کنم و امیدوارم این خدمات ذخیره آخرت ایشان باشد و باید تلاش‌ها متوقف نشود و بهتر از این شود.

تولیت جدید آستان قدس رضوی بیان کرد: ما در محضر عالم آل محمد(ص) هستیم و باید مشهد و خراسان رضوی برای تمام جهان مرجعیت علمی پیدا کند و این جایگاه، شأن مشهد است و در دوره جدید ساماندهی اقتصادی به فعالیت‌ها در پرتوی کمک به آستان قدس رضوی و زائرمحوری است.

رئیسی گفت: التزام فکری، اندیشه‌ای، اخلاقی و عملی باید مورد توجه واقع شود؛ جامعه‌سازی قرآنی باید آهنگ توحیدی داشته باشد و آستان قدس رضوی کلاس انسان‌سازی است چراکه هم محبت، هم اعلام موضع و هم برنامه باکیفیت را در دستور کار قرار داده است.

وی تصریح کرد: در توصیه و ابلاغ 7گانه مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به‌ویژه در بحث محرومان شده است و در دوره جدید تولیت آستان قدس رضوی جایگاه امدادرسانی تقویت می‌شود، امروز دگرخواهی‌ها گوش فلک را کر کرده و تفاوتش با دیگر دگرخواهی‌ها خدامحوری آن است.

تولیت جدید آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: زائرمحوری نکته دیگری است که مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌رضوی، فرمانداران و شهرداران استان باید با نگاه خدمت شایسته به زائر باشد و این خدمت تنها در آستان قدس رضوی خلاصه نشود.

رئیسی تصریح کرد: ساماندهی اقتصادی همه کارها در پرتوی زائرمحوری محقق می‌شود و در این آستان مقدس باید در راستای انجام وظیفه مطلوب و شایسته و در خور شأن زائران امام زمان(عج) تلاش شود، در این رابطه همچنین باید از راهنمایی‌های نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی بهره‌مند شویم.

 

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید