Performancing Metrics

تصمیم درباره بازداشت «لولا داسیلوا» به زمان دیگری موکول شد | اتاق خبر
کد خبر: 325456
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1394 - 11:50
قاضی ویژه بررسی پرونده رئیس جمهور سابق برزیل:
رسانه کوبایی «پرنسا لاتینا» به نقل از قاضی برزیلی بررسی پرونده رئیس‌جمهور سابق برزیل گزارش داد: اتخاذ تصمیم درباره درخواست برای بازداشت موقت وی به زمان دیگری موکول شده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، به نقل از «پرنسا لاتینا»، «ماریا پریسسیا ارناندس بیگا اولیویرا» قاضی ویژه بررسی پرونده «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور برزیل روز گذشته اعلام کرد که اتخاذ تصمیم درباره درخواست بازداشت موقت وی به زمان دیگری موکول شده است.

«اولیویرا» در این رابطه عنوان کرد: اتخاذ این تصمیم نتایج مهمی در جامعه خواهد داشت و بررسی آن نیازمند صرف زمان بیشتری است.

این قاضی برزیلی تأکید کرد: روند بررسی پرونده رئیس‌جمهور سابق برزیل در چارچوب قانون اساسی کشور انجام خواهد شد و ما به زمان زیادی برای تحلیل کامل این پرونده و اتخاذ تصمیم نهایی نیازمند هستیم.

دادستانی «سائوپائولو» روز پنجشنبه خواستار دستگیری موقت رئیس‌جمهور سابق برزیل به اتهام ارتکاب احتمالی وی به پولشویی شده بود.

از سوی دیگر «لولا داسیلوا» نیز در همان روز اتهامات وارد شده به خود را رد کرد و مطرح کردن آنها را ناشی از غرض ورزی دادستانی «سائوپائولو» دانست.

پلیس فدرال برزیل در 4 مارس (14 اسفند) با حضور در محل سکونت «لولا داسیلوا»، وی را به اتهام مشارکت احتمالی در فساد عظیم شرکت نفتی دولتی «پتروبراس» دستگیر کرده و برای ارائه توضیحات لازم در این رابطه نزد قاضی ویژه این پرونده بردند؛ پلیس فدرال برزیل محل سکونت رئیس‌جمهور سابق، دفتر کار وی و منزل دوستان و اقوام او را نیز تفتیش کردند؛ «لولا داسیلوا» 3 ساعت پس از دستگیری آزاد شد.

این اقدام از سوی بسیاری از مقامات برجسته منطقه از جمله «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا، «اوو مورالس» رئیس‌جمهور بولیوی و «رافائل کوره‌آ» رئیس‌جمهور اکوادور رد شد.

در حال حاضر تحقیقات درباره پرونده این فساد عظیم مالی تحت نظر «سرخیو مورو» قاضی فدرال برزیلی انجام می‌شود که دستگیری موقت رئیس‌جمهور سابق این کشور نیز به نقطه اوج این تحقیقات تبدیل شده است.

پس از فاش شدن فساد عظیم مالی در شرکت نفتی دولتی «پتروبراس» برزیل، اپوزیسیون این کشور در تلاش است تا این پرونده را به «دیلما روسف» و اعضای حزب حاکم «کارگران» مرتبط کند؛ راستگرایان برزیلی در این راستا همچنین خواستار عزل رئیس‌جمهور کشور نیز شده‌اند.

انتهای پیام/

کد: 94108

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید