Performancing Metrics

رییس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه وارد ژنو شد | اتاق خبر
کد خبر: 325532
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1394 - 03:42
ایرنا نوشت: اسعد الزعبی رییس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه و محمد علوش مذاکره ارشد مخالفان روز شنبه به منظور آمادگی برای شرکت در دور جدید گفت و گوهای سوریه وارد ژنو شدند.

اتاق خبر - به گزارش خبرگزاری فرانسه، زعبی و علوش بعدازظهر امروز (شنبه) وارد هتلی در ژنو شده اند. روسای مخالفان دولت سوریه ساعاتی بعد از تهدید ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه مبنی بر اینکه هیئت مذاکره کننده دولت تنها 24 ساعت منتظر رسیدن مخالفان به ژنو خواهد بود، وارد ژنو شدند.


دور جدید مذاکرات سوریه قرار است روز دوشنبه آغاز شود. ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه در واکنش به اظهارات استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه که گفته بود، محور دور جدید مذاکرات انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی سوریه خواهد بود، تاکید کرد: بشار اسد رییس جمهوری این کشور خط قرمز ما و متعلق به ملت سوریه است و دی میستورا نمی تواند در مورد انتخابات ریاست جمهوری اظهار نظر کند.
معلم روز شنبه در یک نشست خبری در دمشق عنوان کرد: ما با کسی که در مورد مقام ریاست جمهوری سوریه اظهار نظر می کند، گفت و گو نخواهیم کرد و بشار بشار اسد خط قرمز ماست و اگر (مخالفان) به این روش ادامه دهند دلیلی برای عزیمت آنها به ژنو وجود ندارد.
بر همین اساس استفان دی میستورا روز جمعه گفته بود: انتخابات ریاست جمهوری سوریه در 18 ماه آتی برگزار خواهد شد. دی میستورا همچنین روز چهارشنبه گفته بود که محور مذاکرات سوریه، مرحله انتقالی از جمله برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی خواهد بود.
طبق اعلام دی میستورا، مذاکرات سوریه به طور رسمی از روز دوشنبه 14 مارس (24 اسفند) شروع می شود و تا 24 مارس (4 فرودین 95) ادامه خواهد داشت و در آن، انتخاب ریاست جمهوری، پارلمانی و تدوین قانون اساسی تازه، بررسی خواهد شد. دور اول گفت وگوهای سوریه که اوایل فوریه در ژنو برگزار شد، به شکست انجامید.

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید