Performancing Metrics

معرفی گران ترین شهر دنیا | اتاق خبر
کد خبر: 325549
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1394 - 04:09
سنگاپور، گران‌ترین شهر برای زندگی در دنیا است. نام سنگاپور طی سه سال گذشته در فهرستی که هر ۶ ماه یکبار در واحد اطلاعات اکونومیست منتشر می‌شود، دیده شده است. این شهر بالاتر از دیگر رقیبان اروپایی، آسیایی و حتی آمریکایی خود در این لیست قرارگرفته است. 

به گزارش اتاق خبر و به نقل از کجارو، تحقیق در مورد ۱۳۳ شهر دنیا و اندازه‌گیری ۱۶۰ فاکتور زندگی روزمره، از غذا و لوازم آرایشی تا قیمت حمل و نقل و قبوض آب و برق، باعث انتخاب سنگاپور شده و آن را بالاتر از زوریخ و هنگ کنگ که در کنار هم در مکان دوم هستند و ژنو و پاریس که در تعقیب آن دو هستند، قرار داده است. به نظر می‌رسد که هزینه‌های زندگی در سنگاپور به دلیل مالیات سنگین کالاها و خدمات از جمله مالکیت خودرو، بالا رفته است.

طبق این گزارش، حمل و نقل در این شهر حدود ۲.۷ برابر بیشتر از نیویورک است. قیمت ماشین در سنگاپور بسیار زیاد است؛ نزدیک به ۱۵۳ هزار دلار برای یک ماشین متوسط درمقایسه با ۲۲ هزار دلار برای همین ماشین در نیویورک.

 کاربری با نام Maaz Pervez می‌گوید: یک ماشین هاچ‌بک معمولی ۹۰ هزار دلار آمریکا قیمت دارد! واقعا در سنگاپور عقل خود را از دست داده‌اند؟؟؟؟

یا Raze در پستی عنوان کرده است: من مسافرت به دور دنیا را به خریدن یک ماشین گران در سنگاپور ترجیح می‌دهم.

گذشته از قیمت بالای یک وسیله‌ نقلیه‌ی شخصی، مالیات‌های زیاد هم در عدم تمایل مردم به خریدن ماشین موثر بوده است. طبق تخمین‌ها، حدود ۴۵ درصد از خانواده‌ها در سنگاپور حداقل یک ماشین دارند.

 

هنوز مردم سنگاپور می‌توانند با اطلاع از اینکه قیمت زندگی در آنجا کمی کاهش یافته احساس رضایت کنند. بر طبق یک تحقیق مشابه در سال گذشته، هزینه‌های زندگی در سنگاپور در مقایسه با نیویورک (به عنوان یک معیار سنجش) ۱۰ درصد کمتر بوده است. واحد اطلاعات اکونومیست (EIU) خاطر نشان کرده است که سنگاپور برای خواروبارهای اساسی تقریبا قیمت‌هایی نزدیک به نیویورک دارد، در حالی که سئول ۳۳ درصد و توکیو ۲۶ درصد گران‌تر هستند. بعلاوه افراد پیگیری که به دنبال درآمد بیشتر نسبت به هزینه‌های زندگی هستند، به آن دست خواهند یافت.

سنگاپور در سال ۲۰۱۳ سبب کنار رفتن توکیو از این فهرست ۱۰ موردی شد و پایتخت ژاپن به همراه شانگهای در مکان یازدهم این فهرست قرار گرفت. در ادامه فهرستی از ۱۰ شهر گران دنیا را مشاهده خواهید کرد:

۱. سنگاپور

۲. زوریخ، هنگ کنگ 

۴. ژنو

۵. پاریس

۶. لندن

۷. نیویورک

۸. کوپنهاگ، سئول، لس آنجلس

94104

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید