Performancing Metrics

ضرورت ارتقای رشته مدیریت بهداشتی | اتاق خبر
کد خبر: 325583
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1394 - 14:43
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بر ضرورت ارتقای سطح کیفی رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی و رسالت دانش‌آموختگان در استانداردسازی بیمارستان‌ها تاکید کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، دکتر سیدعلی ابطحی در جلسه کارگروه تعیین راهبردی رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی با بیان مطلب بر ضرورت بسترسازی رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در تمام واحد‌های مجری دانشگاه آزاد در سراسر کشور اشاره کرد.

وی بر نقش و رسالت دانش‌آموختگان این رشته در مدیریت اجرایی و استانداردسازی بیمارستان‌ها با رعایت شاخص‌های ملی و بین‌المللی تاکید کرد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین گزارش کاملی از بازدید بیمارستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی در جریان اعتباربخشی و کسب امتیاز درجه یک برای اغلب بیمارستان‌های این دانشگاه براساس استانداردهای ملی اعتباربخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه کرد.

وی هدف از تشکیل کمیته سیاستگذاری رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در حوزه علوم پزشکی را ارتقای روزافزون سطح کیفی رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد.

ابطحی افزود: دانشگاه باید به این سمت و سو برود که بتواند بهترین فارغ التحصیلان رشته مدیریت بهداشت و درمان را جذب کند تا همه بیمارستان‌ها از فارغ التحصیلان این رشته مدیریتی بهره‌مند باشند و این زمان بهترین فرصت در راستای کیفی سازی و ایجاد بستر مناسب در واحدهای مجری رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی به جایگاه بالای راهبردی رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش دولتی و خصوصی و نقش آن در رقابت در عرصه بین المللی پرداخت و افزود: هدف ما توسعه است اما توسعه کمی را هنگامی عملی می‌کنیم که مطمئن باشیم توسعه کیفی اجرا شده باشد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: این رشته جایگاه بسیار بالایی در سازمان‌های بهداشتی درمانی چه در بخش خصوصی و چه بخش دولتی دارد و در آینده می‌تواند بیمارستان‌های ما را در سطح بین‌المللی رقابت پذیر کند.

ابطحی با بیان اینکه کیفیت خدمات بهداشتی درمانی در ۱۱ بیمارستان تابعه دانشگاه آزاد اسلامی در سطح مطلوبی است، عنوان کرد: در راستای تقویت بیشتر رقابت پذیری گردشگری سلامت در عرصه جهانی، نیازمند تربیت مدیران بیمارستانی شایسته و توانمند هستیم و این امر مهم در سایه ارتقای سطح کیفی آموزش و اعتلاء جایگاه این رشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی امکان پذیر است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی با تکیه بر درآمدهای غیردولتی و بدون کمک و اعتبارات دولتی در تلاش برای استانداردسازی شاخص‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی مانند ضریب استاد و دانشجو، تخت بیمارستان‌ها و دانشجو، ساخت و تجهیز بیمارستان به عنوان یکی از عرصه‌های پیشرو در محیط‌های علمی و آموزشی شناخته می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه با حمایت رئیس دانشگاه و امکاناتی که در اختیار حوزه علوم پزشکی قرار داده شده است، بسیاری از مشکلات بنیادین ما در سایه تعامل سازنده با وزارتخانه و نیز ارتباطات گسترده با مجموعه واحد‌های دانشگاه آزاد در حوزه توسعه خدمات سلامت مرتفع شده است.

ابطحی گفت: در راستای ارتقای رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی باید این توانمندسازی را با جذب هیات علمی کارآمد و باور به اندیشه تغییر در امور اجرایی بیمارستان‌ها به دست مدیران اجرایی توانمند و متخصص آغاز کنیم.

وی با توجه به برخی از اقدامات سال گذشته حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در یک سال گذشته نیز موفق شده‌ایم همه برنامه‌هایی را که در نظر داشتیم، در زمینه اعتبار بخشی بیمارستان‌ها به انجام برسانیم و در این زمینه رتبه خوبی هم داشته باشیم و همچنین دفتر تعالی سازمانی را در بیمارستان‌ها راه‌اندازی کرده‌ایم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم تلاش جمعی برای اجرایی شدن برنامه‌های شورای دانشگاه و برنامه‌های استراتژیک حوزه علوم پزشکی در سال آتی تأکید کرد و افزود: در صحنه رقابت راهی به جز تغییر و افزایش کیفیت نداریم و در این مسیر تکامل، استادان مایه افتخار و بسترساز این تغییر هستند.

این نشست تخصصی به میزبانی واحد پزشکی تهران برگزار و دکتر سید جمال الدین طبیبی به سمت «رئیس کمیته سیاستگذاری رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در حوزه علوم پزشکی» و نیز دکتر ایروان مسعودی اصل را به عنوان «رئیس کارگروه تعیین راهبردهای رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در حوزه علوم پزشکی» از سوی دکتر ابطحی منصوب شدند.

94105

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید