Performancing Metrics

درخواست حزب جبهه ملی فرانسه | اتاق خبر
کد خبر: 325588
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1394 - 15:00
حزب جبهه ملی فرانسه پس گرفتن بالاترین نشان فرانسه از ولیعهد سعودی را خواستار شد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از شبکه المنار، حزب راستگرای جبهه ملی فرانسه روز شنبه پس گرفتن نشان اعطایی این کشور به ولیعهد سعودی را خواستار شده و این نشان را که بالاترین نشان در فرانسه بشمار می رود با رژیم سعودی سازگار ندانست.

«فلوران فیلیپو» مسئول دوم جبهه ملی فرانسه اظهار داشت که مساله این نشان که فرانسوا هولاند رئیس جمهور فرانسه روز چهارم مارس آن را دور از انظار به محمد بن نایف ولیعهد سعودی اعطا کرد وخیم تر شده و این وجهه فرانسه است که در این میان آسیب می بیند.

فیلیپو در بیانیه ای افزود که این نشان با رژیم سعودی که ناقض حقوق بشر و به ویژه زنان است سازگاری ندارد. وی اظهار داشت که پرده برداشتن رسانه ها از نامه نگاری های دیپلماتیکی که نشان می دهد فرانسه تحت فشار عربستان به این امر تن داده است موجب ننگ بیشتری است.

نائب رئیس جبهه ملی فرانسه گفت: این موضوع بر وجهه و آوازه کشورمان سایه افکنده و رئیس جمهور باید در عمل به مبانی کرامت و شرافت این نشان افتخار را از ولیعهد سعودی پس بگیرد.

لازم به ذکر است که رئیس جمهوری فرانسه در اقدامی که خشم مدافعین حقوق بشر را به دنبال داشت، بالاترین نشان افتخار این کشور اروپایی را به ولیعهد رژیم آل سعود اعطا کرد. خبر اعطای بالاترین نشان افتخار فرانسه به بن نایف که علاوه بر مقام ولیعهدی، سمت وزیز کشور عربستان را نیز عهده دار است، موجی از اعتراضات گسترده را در شبکه های اجتماعی به راه انداخت.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید