Performancing Metrics

خلبان آلمانی عمدا موجب سقوط جرمن وینگز شده | اتاق خبر
کد خبر: 325699
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1394 - 04:49
گزارش نهایی دفتر تحقیقات سوانح هوایی فرانسه درباره فاجعه جرمن وینگز
دفتر تجسس و تحقیقات ایمنی پرواز هواپیمایی کشوری فرانسه در گزارش نهایی خود خلبان آلمانی شرکت هواپیمایی جرمن وینگز را مقصر اصلی سقوط این هواپیما اعلام کرد و نسبت به انجام معاینات پزشکی منظم خلبانان تأکید کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، در پی سقوط  هواپیمای «جرمن وینگز» در کوه های آلپ فرانسه در سال گذشته، کارشناسان دفتر تجسس و تحقیقات ایمنی پرواز هواپیمایی کشوری فرانسه (BEA) در گزارش نهایی خود درباره این فاجعه که منجر به کشته شدن 150 نفر شد، نسبت به تقویت کنترل پزشکی خلبانان توصیه کردند.

جرمن وینگز که شاخه ارزان‌ قیمت خطوط هوایی «لوفت‌هانزا» آلمان است، اسفند ماه سال گذشته در پی یک سقوط یک فروند هواپیمای آن در بخش فرانسوی آلپ، در مرکز توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

کارشناسان دفتر تجسس و تحقیقات ایمنی پرواز هواپیمایی کشوری فرانسه همچنین طی گزارش نهایی خود به انجام آنالیزهای منظم ناتوانی پرواز به ویژه برای مشکلات روانی یا جسمی خلبانان توصیه کردند.

دفتر تجسس و تحقیقات ایمنی پرواز هواپیمایی کشوری فرانسه همچنین نسبت به تعیین مقرراتی شفاف که امکان انجام معاینات پزشکی در موارد وجود مشکلات روانی خلبانان را فراهم کند، توصیه کردند.

این گزارش قطعا تأیید کرد که در سانحه هوایی جرمن وینگز، خلبان آلمانی که دارای مشکلات روانی بوده، مقصر اصلی است و عمدا موجب سقوط هواپیما شده است.

24 مارس سال گذشته یک فروند هواپیمای متعلق به خطوط هوایی جرمن‌وینگز  وابسته به شرکت لوفت‌هانزا در مسیر بارسلونا به دوسلدورف در کوه‌های آلپ فرانسه سقوط کرد که همه 150 سرنشین آن  از جمله 2 خبرنگار ایرانی جان باختند.

در پی بازیابی داده‌های جعبه سیاه دوم هواپیما فرضیه تعمدی بودن سقوط هواپیما تائید شد و اطلاعات به دست آمده از این جعبه سیاه نشان داد که کمک خلبان هواپیما به عمد سرعت را زیاد کرده و با استفاده از سیستم خلبان خودکار، هواپیما را به بخش فرانسوی کوهستان آلپ، کوبیده است. 

انتهای پیام/

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید