Performancing Metrics

تکلیف کالاهای وارداتی فاقد قیمت چیست؟ | اتاق خبر
کد خبر: 325782
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1394 - 13:31
در مورد برخی کالاهای وارداتی که فاقد قیمت مصرف کننده هستند عرضه کنندگان می توانند با نصب برچسب قیمت روی این قبیل کالاهای وارداتی آن ها را به فروش برسانند.

اتاق خبر: درج قیمت مصرف‌کننده بر روی کالاها در حالی به عنوان الزام از سوی سازمان حمایت برای حمایت از حقوق مصرف کننده عنوان می‌شود که برخی کالاهای وارداتی فاقد قیمت‌ مصرف‌کننده هستند که رییس سازمان حمایت در این زمینه توضیحاتی ارائه و اعلام کرد که عدم ارائه فاکتور در صورت نبودن برچسب قیمت روی این کالاها تخلف است.

بنا بر این گزارش به نقل از ایسنا؛ محمود نوابی - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - اظهار کرد: در مورد برخی کالاهای وارداتی که فاقد قیمت مصرف کننده هستند عرضه کنندگان می توانند با نصب برچسب قیمت روی این قبیل کالاهای وارداتی آن ها را به فروش برسانند.

وی افزود: البته اگر روی کالاهای خارجی اتیکت قیمت وجود نداشته باشد، خریدار می‌تواند از فروشنده درخواست ارائه فاکتور را داشته باشد و اگر فروشنده این کار را انجام نداد، تخلف بوده و خریدار می‌تواند از این فروشنده شکایت کند.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در عین حال بیان کرد:‌ در کشورهای دیگر، فروشندگان به سیستم های صندوق مکانیزه فروش مجهزند و سیستم عمومی قیمت گذاری در هر کالا مشخص است و اگر فروشنده ای بخواهد بیش از سقف قیمت مشخص شده، اقدام به فروش کالایی کند سیستم به طور مکانیزه کالای مربوطه را فاکتور نکرده و ثبت نمی‌کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با این کار عرضه کنندگان در ذیل حداکثر قیمتی که برای آن ها در سیستم مشخص شده با یکدیگر رقابت می‌کنند و این در حالی است که در کشور ما اصلا چنین ساختاری وجود ندارد و حتی در بعضی مواقع که خریداری از فروشنده فاکتور را مطالبه کند، فروشنده چنین تصور می‌کند که به او بی احترامی شده است!

اما نصب برچسب قیمت روی انواع کالا قانونی است که اگرچه سال های زیادی از تصویب آن می‌گذرد، اما برخی فروشندگان به دلایل مختلف این قانون را دور زده و از انجام آن امتناع می‌کنند به طوریکه به گفته معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران بیش از نیمی از تخلفات واحدهای صنفی مربوط به عدم درج قیمت روی کالاهاست.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید