Performancing Metrics

وزیران کشاورزی اتحادیه اروپا نشست بحران برگزار می کنند | اتاق خبر
کد خبر: 325823
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1394 - 16:46
وزیران کشاورزی 28 کشور عضو اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در بروکسل نشستی درباره بحران دامپروری و کشاورزی این قاره برگزار می کنند.

اتاق خبر: بسیاری از کشورها و در راس آنها فرانسه تلاش می کنند تا در نشست امروز تدابیر اروپایی تازه ای برای مقابله با بحران دامپروری و کشاورزی در اروپا اندیشیده شود.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ طرح اضطراری که از شش ماه پیش برای بازگرداندن ثبات و تعادل به بخش های کشاورزی و دامداری اروپا اجرا شده بود، کافی نبوده است. این بحران در پی روند نزولی بهای گوشت خوک و شیر صورت گرفته است. این امر خود نتیجه تحریم های اعمال شده علیه روسیه و کاهش تقاضا است.
فرانسه که نخستین قدرت کشاورزی و دامداری اروپا محسوب می شود، از تابستان امسال شاهد برگزاری تظاهرات گسترده دامداران و کشاورزان معترض به کاهش بهای محصولات زراعی و دامی بوده است.
همین امر پاریس را بر آن داشت تا تماس با دیگر دولت های اروپایی را افزایش بدهد تا بتواند بیشتر آنان را در مورد تمهیداتی تازه در این زمینه متقاعد کند.
روسیه نخستین کشور مقصد صادرات محصولات کشاورزی کشورهای اروپایی، بویژه فرانسه بود اما در واکنش به تحریم های غرب علیه خود در بحبوحه بحران اوکراین، واردات محصولات کشاورزی را از اروپا ممنوع کرد.
این امر تولیدکنندگان محصولات کشاورزی اروپایی را بشدت تحت تأثیر قرار داده و مشکلاتی را برای فروش محصولات کشاورزی فرانسوی به وجود آورده است. اکنون کشاورزان فرانسوی بشدت به کاهش قیمت محصولات کشاورزی و دامی در نتیجه تحریم های ضد روسیه معترض هستند.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید