Performancing Metrics

پول نقد در بازار کم شد | اتاق خبر
کد خبر: 325913
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1394 - 09:56
بازهم روزهای پایان سال فرا رسید و مردم برای دریافت پول نقد از نظام بانکی به مشکل خوردند‌، شعب بانک‌های دولتی و خصوصی در برابر نیاز مردم برای پول نقد می‌گویند: "پول نداریم".

اتاق خبر: همه‌ساله در روزهای پایانی سال نیاز مردم برای دریافت وجه نقد افزایش می‌یابد و از همین رو فعالیت بانک‌ها نیز تشدید می‌شود.

بنا بر این گزارش به نقل از تسنیم؛ یکی از دلایل اصلی افزایش ساعات کاری شعب بانک‌ها در ایام پایان سال افزایش نیاز مردم به پول نقد و تشدید فعالیت‌های بانکی است؛‌ امسال نیز بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانکدارها خواسته بود که شعب کشیک خود را به مردم معرفی کنند.

بانک مرکزی برای تأمین نیاز مردم به اسکناس نو در سال جدید مانند سالهای قبل تعدادی از شعب بانک‌های خصوصی و دولتی را مأمور توزیع اسکناس نو کرد و این بانک‌ها از روز شنبه تا پنجشنبه باید به نیاز مردم برای اسکناس نو بدون هیچ محدودیتی پاسخ دهند.

اما ظاهراً تدابیر بانک مرکزی برای تأمین نیازهای پولی و بانکی مردم در روزهای پایانی سال به توزیع اسکناس نو و تعیین شعب کشیک ختم شده آن هم درحالی که بانک‌ها در پاسخ به نیاز مردم برای دریافت وجه نقد می‌گویند: "پول نقد نداریم".

گزارش‌های دریافتی خبرنگار ما از مردم و شعب بانک‌ها حکایت از آن دارد که این روزها اگر فردی قصد دریافت پول نقد از بانک را داشته باشد نمی‌تواند به این خواسته خود برسد چراکه بانکی‌ها در پاسخ می‌گویند "پول نقد از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها کم توزیع شده و به همین دلیل موجودی نداریم یا کم داریم".

یکی از شهروندان در همین ارتباط می‌گوید: از صبح امروز به تعدادی از بانک‌ها مراجعه کردم تا فقط 2 میلیون تومان از حسابم برداشت کنم ولی با وجود مراجعه به شعب مختلف نتوانستم این پول را برداشت کنم.

وی اضافه می‌کند که بانک‌ها می‌گفتند: "اگر می‌خواهید می‌توانیم پول را از طریق ساتنا به حساب دیگرتان جابه‌جا کنیم ولی نمی‌توانیم پول نقد بدهیم".

کاهش پول نقد در نظام بانکی درحالی طی روزهای پایانی سال تشدید شده که انتظار می‌رفت بانک مرکزی تدبیری در این زمینه داشته باشد و مانع از سرگردانی مردم شود.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید