Performancing Metrics

تمایل به حضور روسیه در پروژه‌های زیربنایی ایران | اتاق خبر
کد خبر: 325925
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1394 - 10:56
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با الکساندر نواک وزیر انرژی فدراسیون روسیه دیدار کرد.

اتاق خبر: محمود واعظی و الکساندر نواک ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌ اقتصادی ایران و روسیه را از سوی کشورهای متبوع خود به عهده دارند.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس؛ واعظی درباره موضوعات بحث شده در این دیدار، گفت: امروز نتایج توافق دوازدهمین کمیسیون مشترک و توافقات دیدار روسای جمهور دو کشور را بررسی کردیم.
وزیر ارتباطات افزود: علاقه مند به حضور روسیه در پروژه‌های زیربنایی ایران پس از توافق برجام هستیم.
وی توضیح داد: سال گذشته برای انجام دو پروژه خط آهن گرمسار- اینچه برون و نیروگاه بندر عباس با اعتبار بیش از دو و نیم میلیارد دلار از طرف روسیه توافق کردیم که مذاکرات آن ها به خوبی در حال پیشرفت است.
وی ادامه داد: درباره اجرای خط آهن آستارا- رشت هم وزرای حمل و نقل ایران- روسیه- آذربایجان در باکو دیدار کرده اند و مذاکره برای نهایی کردن سرمایه گذاری در احداث این خط راه آهن در مراحل آخر است.
واعظی با اشاره به بازار بزرگ روسیه برای صادرات محصولات کشاورزی، لبنی و طیور ایران گفت: روسیه علاقه مند است ایران در این زمینه فعال بشود و در این راستا، مقرر شده تعرفه‌ها را کاهش داده و با توجه به مذاکره بخش خصوصی و وزارت کشاورزی دو کشور در آینده شاهد افزایش سطح همکاری‌ها در این زمینه خواهیم بود.
وزیر ارتباطات از علاقه مندی طرف روس برای افزایش ارتباطات استان های دو کشور خبر داد و افزود: جهت برقراری روابط استانی دو کشور، همایشی در آستاراخان و با حضور بخش خصوصی دو کشور برگزار خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به مذاکره در زمینه نفت و گاز، نیرو گفت: وزیر انرژی روسیه امروز با وزرای نفت، نیرو و راه و شهر سازی نیز دیدار خواهد داشت.
واعظی با تاکید بر گسترش گردشگری دو کشور افزود: امیدواریم در چارچوب موافقت‌نامه تسهیل روادید، موانع برای گردشگران و رانندگان رفع شود.

 

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید