Performancing Metrics

درگیری قبایل یمن با نظامیان عربستانی | اتاق خبر
کد خبر: 325940
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1394 - 11:18
ناتوانی نظامیان عربستانی و ائتلاف عربی در برقراری ثبات و امنیت در شهر عدن، موجب ورود نیروی هوایی عربستان به نبردهای جاری در این منطقه برای پشتیبانی از نیروهای زمینی عربستان و ائتلاف عربی شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس در صنعا، در جریان درگیری‌های رخ داده بین رزمندگان جنبش «انصار الله» با نظامیان عربستانی در جبهه عملیاتی «جازان»، واقع در شمال یمن، رزمندگان این جنبش ضمن از پای درآوردن شماری از نظامیان عربستانی، موفق شدند، مقادیری سلاح و موشک‌ وابسته به آنها را به غنیمت بگیرند.

همچنین طی درگیری نیروهای یمنی با نظامیان عربستانی در محور دیگر شهر جازان 2 نظامی عربستانی کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

درگیری در نجران و جیزان و کشته و زخمی شدن چندین نظامی عربستانی

«منصورالهدشی» از فرماندهان میدانی وابسته به کمیته‌های داوطلب مردمی یمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا، درباره جدیدترین تحولات میدانی جاری در این کشور تصریح کرد: شب گذشته (جمعه) منطقه «نجران» شاهد درگیری‌های شدید بین قبایل یمن با نظامیان عربستانی بود که در اثر آن شماری از نظامیان متجاوز کشته و زخمی شدند.

در همین راستا، یکی از فرماندهان میدانی وابسته به جنبش انصارالله نیز تاکید کرد که نیروهای مبارز وابسته به عشایر یمن پس از درگیری‌های شدید با نظامیان عربستانی در منطقه «جیزان» که در آن از انواع سلاح‌های سبک و نیمه سنگین استفاده شد، کنترل یک پایگاه نظامی در این منطقه را در دست گرفتند.

از پای درآمدن ده‌ها مزدور نظامی در وازعیه

از سوی دیگر، یک منبع نظامی یمنی با اعلام اینکه یگان موشکی ارتش یمن تجمعات نظامی وابسته به ائتلاف عربی را در منطقه الوازعیه با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار داد.

این منبع آگاه یمنی خاطرنشان کرد: در این حملات موشکی ده‌ها نظامی متجاوز کشته و زخمی شدند.

گسترش نفوذ القاعده و ورود نیروی هوایی ائتلاف عربی به عدن

معادلات حاکم بر میدان در جنوب یمن عربستان سعودی و ائتلاف عربی را واداشته تا به شکست در این جبهه به ویژه در استان عدن و به طور مشخص مرکز این استان، شهر عدن اذعان کنند.

ورود نیروی هوایی ائتلاف عربی به میدان درگیری‌های جاری در عدن جهت پوشش نیروهای نظامی خود در این شهر بیانگر وخامت اوضاع میدانی حاکم بر این شهر است که ظرف یک ماه اخیر شاهد درگیری‌های خونین مسلحانه با انواع سلاح‌ها بوده است.

اطلاعات به دست آمده از عدن تاکید می‌کند: عناصر مسلح وابسته به گروه تروریستی تکفیری القاعده نقاط جدیدی را در شهر عدن تصرف کرده و برای توسعه و گسترش سیطره خود بر این شهر هم اکنون به شدت با شبه نظامیان وابسته به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری فراری یمن درگیر هستند.

شدت درگیری‌ها در شهر عدن به حدی است که موجب ترس و وحشت اهالی شهر و خروج بخشی از آنها به مناطق دیگر استان شده تا ناتوانی نیروهای متجاوز از جمله عربستان سعودی در برقراری امنیت و ثبات در عدن و استان‌های تحت اشغال این کشور و ائتلاف عربی بیش از پیش به اثبات برسد.

به گونه‌ای که رخدادهای جاری در استان‌های جنوبی یمن، مانند شبوه، ابین، لحج و عدن تاکید می‌کند که القاعده و داعش درحال بسط سیطره خود در این مناطق هستند.

در پس القاعده و داعش، گروه‌های شبه نظامی وابسته به جنبش حراک جنوبی و همچنین شبه نظامیان وابسته به هادی مناطق جنوب یمن را تحت تصرف و اشغال خود دارند.

انتهای پیام/

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید