Performancing Metrics

برنامه‌های 2 روزه ظریف در کانبرا و سیدنی | اتاق خبر
کد خبر: 325973
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1394 - 12:56
وزیر خارجه ایران در ششمین مقصد سفر آسیایی و اقیانوسیه سه‌شنبه و چهارشنبه در کانبرا و سیدنی با مقامات استرالیا و ایرانیان مقیم دیدار می‌کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در ادامه سفرش به جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه امشب به وقت محلی وارد کانبرا پایتخت استرالیا شد.

وی قرار است فردا در کانبرا ضمن ایراد سخنرانی در کمیته مشترک امور خارجه، دفاعی و تجارت پارلمان استرالیا در مراسم کاشت نهال دوستی در باغ ملی کانبرا شرکت کند.

ملاقات با خانم تانیا پلسبرک معاون حزب کارگر و وزیر خارجه در سایه استرالیا و همچنین تونی اسمیت رئیس پارلمان این کشور از دیگر برنامه‌های ظریف در کانبرا است.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین با چیابو وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری ملاقات و پس از آن در مراسم ضیافت ناهار خانم جولی بیشاپ همتای استرالیایی خود شرکت می‌کند و پس از آن با مالکوم ترنبول نخست وزیر این کشور دیدار خواهد کرد و بعد از آن وزرای خارجه 2 کشور به ادامه مذاکراتشان پرداخته و نشست مطبوعاتی مشترک خواهند داشت.

وزیر خارجه در ادامه در موسسه سیاست راهبردی استرالیا ANU با نخبگان این موسسه دیدار و نشست خواهد داشت و در ادامه بعدازظهر در دانشگاه ملی استرالیا سخنرانی می‌کند.

وزیر خارجه سه شنبه شب کانبرا را ترک و عازم سیدنی می‌شود و در سیدنی ضمن شرکت در نشستی با حضور تجار و صاحبان صنایع استرالیا با آنها گفت‌وگو می‌کند و پس از آن با نخبگان موسسه مطالعات امور بین‌المللی استرالیا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی از دیگر برنامه‌های ظریف در سیدنی است و دیدار با ایرانیان مقیم استرالیا آخرین برنامه وزیر خارجه در استرالیاست.

ظریف فردا شب پس از ترک سیدنی عازم تهران خواهد شد.

وزیر خارجه ایران شنبه شب ١٥ اسفند ماه پس از اجرای برجام سفر به 6 کشور جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه را آغاز و در ابتدا به اندونزی سفر و در پنجمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین شرکت و از آنجا به سنگاپور سفر و با مقامات آن کشور دیدار و گفت‌وگو کرد و پس از آن به برونئی و از آنجا به تایلند سفر و ضمن شرکت در چهاردهمین نشست وزاری خارجه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا با مقامات این کشور دیدار کرد و از آنجا عازم نیوزیلند شد.

انتهای پیام/

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید