Performancing Metrics

کنگره در پی فشار بیشتر بر ایران بابت آزمایش‌های موشکی | اتاق خبر
کد خبر: 325975
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1394 - 13:02
نشریه هیل:
نشریه کنگره آمریکا از شدت گرفتن بحث برای اعمال فشار بیشتر بر ایران و تقلای دو حزب اصلی این کشور در این زمینه خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، نشریه «هیل» وابسته به کنگره آمریکا در مطلبی از داغ شدن مباحثات برای اعمال فشار بیشتر علیه ایران بابت آزمایش‌های اخیر موشکی  در کنگره این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، جمهوریخواهان و بسیاری از دموکرات‌ها  از جمله «هیلاری کلینتون» نامزد ریاست جمهوری آمریکا خواهان  واکنش نشان دادن محکم به ایران بعد از آزمایش‌های موشکی اخیر شده‌اند . جمهوریخواهان آمریکا می‌گویند که آزمایش موشکی نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد (قطعنامه ۲۲۳۱)  است.

«تام کاتن» سناتور جمهوریخواه ایالت آرکانزاس در این زمینه گفت:«آزمایش‌های موشکی لجن پراکنی به جهان آزاد است و نشان می‌د‌هد که ایران توجهی ناچیز به مفاد توافقی دارد که خود چند ماه قبل با آن موافقت نمود.»

«باب کروکر» رییس کمیته روابط خارجی سنا نیز در این زمینه گفت: «ساز و کار تحریم‌های کنونی موشکی ایران بی‌اثر است.»

وی به خبرنگاران گفت که سنا در حال کار بر  گستردن قانون ویژه تحریم ایران است که در پایان سال جاری میلادی منقضی می‌شود و قرار است قانون تحریمی دیگر در زمینه رسیدگی به برنامه‌های موشکی و تسلیحات متعارف  این کشور در وضع شود.

کروکر افزود: «هم‌اینک تحرکی دو حزبی در سنا در ارتباط با این قانون ایجاد شده است.»

«بن کاردین» سناتور دموکرات نیز در این زمینه به واکنش پرداخت و گفت: «قوه مجریه باید برای رسیدگی به این دغدغه به سرعت سرعت در  سازمان ملل  اقداماتی  انجام دهد و زمینه توجه همه احزاب به این موضوع را فراهم آورده و در صورت لزوم حتی اقدامی یکجانبه انجام دهد.»

انتهای پیام/

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید