Performancing Metrics

ایران به قطعنامه ۲۲۳۱ بی‌اعتناست | اتاق خبر
کد خبر: 325987
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1394 - 13:57
انگلیس:
نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد در نشست روز دوشنبه شورای امنیت، ایران را به نقض قطعنامه شماره ۲۲۳۱ این شورا متهم کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری فارس، نماینده انگلیس در سازمان ملل، روز دوشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، ایران را به نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد متهم کرد.

روز سه‌شنبه هفته گذشته گزارش شد در ادامه مرحله نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت، موشک‌های میان برد شهاب 1 و 2 و موشکهای دوربرد و نقطه زن قدر F و H سپاه از منطقه عمومی کویر قم شلیک و به اهداف موردنظر اصابت کردند.

نماینده انگلیس در سازمان ملل گفت: «ایران آشکارا به قطعنامه 2231 بی اعتنا است.»

سفیر فرانسه هم اظهارات مشابهی مطرح کرد.

«دنی دنون»، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد روز دوشنبه اظهارات ضد ایرانی درباره برنامه موشکی ایران را تکرار کرد.

وی که در نشست اضطراری شورای امنیت صحبت می‌کرد گفت: «نادیده گرفتن تخلفات ایران به این کشور چراغ سبز برای ادامه آزمایش‌های موشک هسته‌ای را خواهد داد.»

دیپلمات رژیم صهیونیستی همچنین در اظهاراتی که در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح کرد گفت: «ایران را با اقدامات تنبیهی روبرو کنید تا مطمئن شوید این کشور انجام آزمایش‌های موشکی قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای را ادامه نخواهد داد.

دنون اضافه کرد: «ما همیشه وقتی تهدید شویم از خودمان دفاع می‌کنیم. اما شما امروز باید ایران را مسئول شناخته و گامهایی ملموس ضد تخلفات آن‌ها بردارید.»

سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای که آزمایش موشکی ایران را «تحریک‌آمیز و ثبات‌زدا» قلمداد می‌کرد از تهدید ایران علیه رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

وی گفت: «ایالات متحده از گزارش‌هایی درباره اینکه رهبران نظامی ایران ادعا کرده‌اند این موشک‌ها به قصد تهدید مستقیم اسرائیل ساخته شده‌اند به طرز ویژه‌ای نگران است.»

پاور گفت: «ما این تهدیدها علیه یک کشور دیگر عضو سازمان ملل متحد و یکی از نزدیکترین متحدانمان را محکوم می‌کنیم.»

دیپلمات آمریکایی وعده داد به تلاش‌ها برای پاسخ به آزمایش موشکی ایران از مجرا شورای امنیت ادامه خواهد داد. پاور روسیه را به دلیل‌تراشی برای شانه خالی کردن از پاسخ به نقض قطعنامه شورای امنیت توسط ایران متهم کرد.

وی گفت: «این، شایسته پاسخ شورای (امنیت) است. اما روسیه به دنبال یافتن بهانه‌ای برای عمل نکردن است.»

 انتهای پیام/

کد: 94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید