Performancing Metrics

برنامه های همسو با دولت تدبیر و امید در دستور کار اتاق ارومیه | اتاق خبر
کد خبر: 326058
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1394 - 12:54
رئیس اتاق بازرگانی ارومیه در گفت و گو با اتاق خبر
رئیس اتاق بازرگانی ارومیه تاکید کرد: اتاق ارومیه برنامه هایی همسو و همراه با سیاست های دولت تدبیر و امید در پیش گرفته است.

اتاق خبر- رئیس اتاق ارومیه با بیان اینکه درصدد هستیم که همسو و همراه با دولت تدبیر و امید برنامه های اتاق ارومیه را به پیش ببریم، اظهار کرد: وظایف اتاق بازرگانی به عنوان مشاور 3 قوه مشخص شده است اما اتاق ارومیه پا را فراتر از این حد گذاشته و مسئولیت های بیشتری را برای خود در نظر گرفته است.

حسن انتظار در گفت و گو با اتاق خبر افزود: در اتاق ارومیه تلاش خواهیم کرد مشکلات صنعتگران، بازرگانان، کشاورزان و معدنکاران با تعامل  و همفکری با مدیران اجرایی استان برطرف شود.  

وی ادامه داد: در اتاق ارومیه قرار است که تعامل محسوسی با نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی داشته باشیم. البته در سال های گذشته در اتاق ارومیه، اتاق مجزایی را در اختیار نمایندگان مجلس برای بررسی امور اقتصادی قرار دادیم که امید می رود در شهریورماه سال آتی «میز مجمع نمایندگان اتاق ارومیه» متشکل از نمایندگان مجلس و اعضا اتاق بازرگانی به منظور روان سازی مسائل اقتصادی شکل گیرد.

انتظار در رابطه با عملکرد کمیسیون های اتاق ارومیه گفت: در اتاق ارومیه 6 کمیسیون وجود دارد که بسیار فعال هستند. البته با مشکلاتی که از دوران تحریم باقی مانده، محدودیت هایی نیز برای فعالیت و اقدامات آن ها ایجاد شده است که خوشبختانه در دولت یازدهم گام های ارزنده ای در جهت رفع آن ها برداشته شده است.

وی با اشاره به اعزام هیات اقتصادی به مسکو گفت: البته انتظار نمی رفت که نتایج قابل ملاحظه ای از این سفر به دست آید. البته در این سفر مذاکراتی با بازرگانان و تجار و همچنین سفیر ایران در روسیه انجام شد.

رئیس اتاق ارومیه در خصوص چگونگی جذب سرمایه گذاران خارجی اذعان کرد: این موضوع با حرف به نتیجه نمی رسد بلکه نیاز است که یک کمیسیون و یا کمیته عالی در سطح کشور به منظور دستیابی به این هدف ایجاد شود.

وی ادامه داد: تثبیت نرخ ارز از جمله مسائلی است که به منظور بهبود امور صادرکنندگان و تولیدکنندگان باید مدنظر قرار گیرد. این موضوع در هیأت رئیسه اتاق ارومیه مورد بحث قرار گرفته و امید می رود برنامه مدونی برای تقویت صادرت در نظر گرفته شود.

انتظار با بیان اینکه در حال حاضر اقتصاددانان برجسته ای در راس امور قرار گرفته اند، اظهار کرد: رییس دفتر رییس جمهور و وزیر اقتصاد از مهره های برجسته اقتصاد کشور هستند که باید به اقدامات آن ها بها داده شود.

وی تاکید کرد: نظام بانکی کشور با نظام بانکداری اسلامی فاصله زیادی دارد که در این راستا باید تدابیری را در جهت اصلاح نظام بانکی و سیستم اقتصادی کشور اتخاذ کرد.

انتظار گفت: لازم است که اعتماد به اقتصاد کشور بازگردد و به وزیر اقتصاد، روسای بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار اختیارات بیشتری اعطا شود.

وی در بخش دیگری به مشکلات کشاورزان در استان ارومیه اشاره کرد و گفت: عمدتا به هر کشاورز  و باغدار در ارومیه در حدود یک میلیارد تومان ضرر وارد شده است که این موضوع حتما در اردیبهشت ماه که قرار است جناب رئیس جمهور سفری به ارومیه داشته باشند، با ایشان در میان گذاشته می شود.

94106 ت 

 

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید