Performancing Metrics

تونل بهشت آباد با استانداردهای زیست محیطی مغایرت ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 326141
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1394 - 17:58
تونل بهشت‌آباد با هدف انتقال آب از استان چهار محال بختیاری به اصفهان در حال احداث است .

اتاق خبر: محمدرضارضازاده مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران درباره مخالفت سازمان محیط زیست با اجرای پروژه بهشت آباد به دلیل مغایرت در آب تخصیصی با توان انتقال آب تونل گفت: اساسا قبل از اینکه آب نیرو دستگاه اجرایی پروژه تونل بهشت آباد شود، آب منطقه‌ای اصفهان دستگاه اجرایی پروژه بود و آن زمان اجرای تونل جزء برنامه بود که قبل از محول شدن پروژه به ما برنامه احداث تونل با این ظرفیت از برنامه حذف شد.

بنا بر این گزارش به نقل از ایلنا؛ وی افزود: در حال‌حاضر تونل کار پمپاژ آب به شلمزار و از شلمزار به سمت اصفهان و یزد و کرمان را انجام می‌دهد بنابراین دیگر تونل بلند نداریم البته پس از پمپاژ به سمت شلمزار یک تونل کوتاه در مسیر وجود دارد که عوارض تونل بهشت آباد را نخواهد داشت.

تونل بهشت‌آباد با هدف انتقال آب از استان چهار محال بختیاری به اصفهان در حال احداث است که با ظرفیت انتقال سالانه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب، آب را به فلات مرکزی منتقل می‌کند هدف اصلی این طرح توسعه کشاورزی است و با اجرای طرح بهشت‌آباد آب صنعت و کشاورزی اصفهان، یزد و کرمان تأمین می‌شود.

مخالفان این طرح مدعی هستند که این طرح بدون مطالعه همه‌جانبه مصوب شده و تنها منافع طرح برای استان اصفهان پرداخته شده و به مصارف حوزه‌های پایین دست توجهی نشده‌است.

احداث تونل به طول ۶۴ هزار و ۹۷۰ متر و قطر شش متر و حجم سد مخزنی معادل یک‌هزار و ۸۰۰ میلیون مترمکعب با ارتفاع ۱۸۴ متر از ضروریات طرح انتقال آب بهشت‌آباد است.

طرح بهشت آباد برای استان‌های مرکزی ایران سود بسیار زیادی دارد و باعث تأمین آب شرب استانهای اصفهان و کرمان و یزد می‌‌شود.

هدف این طرح تأمین آب شرب اصفهان و جلوگیری از خشک شدن زاینده‌رود است.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید