Performancing Metrics

ایران در حال تبدیل به قطب گردشگری و تجاری است | اتاق خبر
کد خبر: 326212
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1394 - 22:00
معاون نخست وزیر صربستان:
معاون نخست وزیر و وزیر گردشگری، تجارت و ارتباطات صربستان با اشاره به برنامه میزبانی این کشور از گردشگران ایرانی، گفت: ایران پس از لغو تحریم ها در حال تبدیل شدن به یک قطب گردشگری و تجاری است.

اتاق خبر: راسیم لیاییچ به سفر گروه 300 نفری گردشگران ایرانی به صربستان که 27 اسفند وارد بلگراد خواهند شد، اشاره و اظهار کرد: دسامبر سال 2015 با امضای توافقنامه گردشگری در کمیسیون مشترک تجاری در تهران، اولین گام این همکاری ها برداشته شده که محور کاری گسترش همکاری های گردشگری است.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ معاون نخست وزیر صربستان امضای این توافقنامه را مهم خواند و ورود اولین گروه گردشگران ایرانی به این کشور را دومین گام مهم در این زمینه خواند.
وی افزود: گروه گردشگران ایرانی در طول چهار روز نه تنها از مراکز دیدنی بلگراد، بلکه از مکان های تاریخی، فرهنگی و گردشگری در مناطق ووی وودنیا، فروشکا گورا، توپولو، شومادیا، سرمسکا کارلووا نیز دیدن خواهند کرد.
وزیر گردشگری صربستان، اولین سفر گروهی گردشگران ایرانی را بهترین علامت و توصیه برای دیگر ایرانیان دانست تا از این کشور دیدن کنند.
وی ضمن بیان اینکه با بزرگترین شرکت های تورگردان ایرانی و همچنین آژانس های گردشگری صربستان برای توسعه این فعالیت ها رایزنی شده است، گفت: مصممیم میزبان خوبی باشیم تا اینکه ایرانیان میهمان نوازی خوبی را حس کرده و مطمئنا تجربیات خود را به دیگران منتقل می کنند.
وزیر گردشگری، تجارت و ارتباطات صربستان، وجود مراکز متعدد گردشگری در بلگراد و مناطق کوهستانی، چشمه های آبگرم و گردشگری طبیعت اطراف رودخانه دانوب را از جمله مکان های جذاب گردشگری خواند.
وی همچنین گردشگری را شاخه ای برای گسترش همکاری در دیگر زمینه ها دانست و گفت: رفت و آمد گردشگران موجب ارتقای همکاری در دیگر زمینه ها از جمله اقتصادی می شود و همچنین در کمیسیون مشترک تهران برای همکاری در دیگر زمینه ها از جمله داروسازی و کشاورزی مذاکره کردیم که شاید بهترین بخش ها باشد.
وزیر گردشگری صربستان در توافقنامه گردشگری به تبادل کارشناسان و خبرنگاران جهت تهیه گزارش در باره امکانات گردشگری دو کشور درنظر گرفته شده است.
مقام صرب همچنین سومین حضور پیاپی ایران در نمایشگاه گردشگری بین المللی بلگراد را برای آشنایی متقابل نه تنها برای صربستان بلکه تمامی کشورهای منطقه مهم خواند و به علاقه شرکت های صربی برای حضور در نمایشگاه گردشگری ایران اشاره کرد.
وی در ادامه به امکان برقراری پرواز مستقیم هواپیماهای مسافری بین بلگراد و تهران اشاره کرد و گفت: هم اکنون در حال مراحل پایانی توافق برقراری خط هوایی هستیم و پیش نویس آن را ارائه کردیم که اساس و پایه فعالیت در این عرصه خواهد بود، زیرا بدون آن نمی توان ارتقای سطح تردد گردشگری و همکاری های بهتر اقتصادی و تجاری را انتظار داشت.
مقام صرب همچنین خودروسازی را شاخه مهمی برای همکاری ها دانست و ضمن اشاره به پیشینه این صنعت در صربستان، گفت: زمان تحریم ایران در این بخش نیز به موفقیت های بزرگی دست یافته است.
لیاییچ همچنین با ارزشمند خواندن سابقه همکاری های ایران و صربستان در زمینه های راه و ساختمان، این حوزه را از دیگر زمینه های خوب برای توسعه روابط خواند.
معاون نخست وزیر صربستان در ادامه با اشاره به سفر هیات بزرگ کشاورزی از ایران به صربستان در ماه مه سال 2015، گفت: در مقابل سفر هیات ایرانی به بلگراد، پیگیر برنامه حضور نمایندگانی از وزارت کشاورزی صربستان به تهران هستیم و در این زمینه همکاری موسسه نباتات و دانه ذرت شهر نووی ساد با طرف های ایرانی در زمان حاضر خوب است.
وی همچنین چشم انداز همکاری کشاورزی دو کشور را بسیار خوب دانست و گفت که نمایندگان صربستان و ایران در اجلاس سال 2015 کمیسیون مشترک در تهران، دو تفاهمنامه دیگر در زمینه های مشارکت بخش های دولتی و خصوصی و همچنین حضور مشترک در بازار سوم را امضا کردند.
معاون نخست وزیر صربستان در ادامه با اشاره به اینکه ایران پس از لغو تحریم ها نه تنها در بخش های گردشگری و تجاری در حال تبدیل به قطبی بزرگ برای گردشگران و بازرگانان است، اظهار کرد: ایران بازار بزرگ 80 میلیون نفری دارد و در سفر اخیر به تهران شاهد حضور هیات اقتصادی 100 نفری فنلاند با حضور وزیر تجارت و بازرگانی این کشور بودم و پیش از آن نیز هیات های بزرگی از آلمان و ایتالیا به ایران سفر کرده بودند.
وی تاکید کرد: ایران یک بازار بسیار با ارزش است و ما باید از این فرصت و روابط خوب سیاسی دو کشور به منظور گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری استفاده کنیم و تبادل کالا که در سطح پائینی قرار دارد، باید به طور قابل توجهی افزایش یابد.
معاون نخست وزیر صربستان همچنین تاکید کرد که صربستان به سرمایه گذاری ایران به ویژه در زمینه هتل داری و مجتمع پتروشیمی علاقه دارد و این موضوع ها از جمله مباحث مطرح شده در کمیسیون مشترک تجاری دو کشور در سال گذشته بود.
به دنبال تلاش سفارت ایران در بلگراد و همچنین معاون نخست وزیر صربستان، بلگراد هفته جاری میزبان نخستین گروه چارتری گردشگران ایرانی خواهد بود که از طرف نمایندگان وزارت گردشگری صربستان و همچنین سفارت جمهوری اسلامی مورد استقبال قرار خواهند گرفت.
وزارت گردشگری صربستان قرار است برای خیر مقدم به گردشگران ایرانی، مراسم ویژه ای را در بلگراد برگزار کند.

94109

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید