Performancing Metrics

رییس گروه افراطی «سپاه صحابه» در پاکستان آزاد شد | اتاق خبر
کد خبر: 326238
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1394 - 00:17
دادگاه مبارزه با تروریسم پاکستان پس از دریافت ضمانت، رئیس گروه افراطی «سپاه صحابه» معروف به «اهل سنت و الجماعت» را آزاد کرد که ۹ ماه پیش به دلیل سخنان تفرقه‌آمیز بازداشت شده بود.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از «داون نیوز»، «اورنگزیب فاروقی» رئیس گروه افراطی سپاه صحابه پس از 9 ماه حبس در زندان «ادیاله» در ایالت «پنجاب» پاکستان آزاد شد.

دادگاه مبارزه با تروریسم پاکستان با پذیرفتن ضمانت رئیس گروه افراطی سپاه صحابه را آزاد کرد.

اورنگزیب فاروقی در 6 ژوئن سال 2015 میلادی به دلیل سخنان تفرقه‌آمیز در منطقه «تیکسلا» بازداشت شده بود.

دادگاه مبارزه با تروریسم پاکستان رئیس این گروه ممنوع الفعالیت را با ضمانت دو نفر و دریافت یکصد هزار روپیه (حدود سه میلیون تومان)آزاد کرده است.

«تاج محمد حنفی» سخنگوی گروه افراطی سپاه صحابه معروف به اهل سنت والجماعت پس از دستگیری فاروقی گفت که دستگیری رئیس این گروه در منطقه تیکسلا تایید شده است.

سخنگوی سپاه صحابه افزود که رئیس این گروه در حال سفر از منطقه «مری» به تیکسلا دستگیر شده است.

وی اظهار داشت: رئیس گروه سپاه صحابه قبل از دستگیری در یک راهپیمایی در منطقه «مری» در شمال پاکستان شرکت کرده بود که پس از ثبت شکایت علیه وی به دلیل سخنان تفرقه‌آمیز در مرکز پلیس «راولپندی» دستگیر شد.

حامیان گروه افراطی سپاه صحابه معروف به اهل سنت والجماعت در واکنش به دستگیری رهبر این گروه، در شهرهای راولپندی و اسلام‌آباد پایتخت پاکستان تظاهرات کرده بودند.

رئیس گروه افراطی سپاه صحابه چندی پیش در شهر کراچی مورد حمله قرار گرفت اما تنها سه محافظ وی زخمی شدند.

گروه سپاه صحابه پس از تحریم در سال 2002 میلادی، تحت نام اهل سنت والجماعت به فعالیت خود در پاکستان ادامه می‌دهد.

همچنین گروه اهل سنت والجماعت متشکل از فعالان سابق سپاه صحابه نیز در سال 2012 میلادی ممنوع اعلام شده است اما سرکردگان این گروه در انتخابات عمومی نیز شرکت می‌کنند.

به گفته داون نیوز، گروه اهل سنت والجماعت باوجود تحریم دولتی، راهپیمایی‌ و کنفرانس‌هایی را در شهرهای مختلف پاکستان برگزار می‌کند.

منبع: تسنیم

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید